عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با حضور معاون رئیس جمهور ؛ پل تقاطع غیرهمسطح گمیشان به بهره‌برداری رسید


با حضور معاون رئیس جمهور ؛ پل تقاطع غیرهمسطح گمیشان به بهره‌برداری رسید

با حضور معاون رئیس جمهور ؛ پل تقاطع غیرهمسطح گمیشان به بهره‌برداری رسید

 پل تقاطع غیرهمسطح شهر گمیشان استان گلستان برای عبور خط آهن گرگان-اینچه برون صبح امروز با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور،استاندارگلستان و هیئت همراه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ؛ با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور و محسن پور سیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران که برای بررسی وضعیت اجرای طرح خط آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان به گلستان سفر کرده‌اند، پل تقاطع غیرهمسطح شهر گمیشان افتتاح شد.

استاندار گلستان گفت :این تقاطع در کیلومتر 40 طرح با 130 میلیارد تومان اعتبار ساخته شده و به بهره‌برداری رسید وطول آن 750 متر و ارتفاع 9 متر که در مدت 5 ماه ساخته شده است.

صادقلو افزود: در مسیر خط آهن گرگان-اینچه برون 10 تقاطع غیرهمسطح وجود دارد که در فاز نخست 6 تقاطع به بهره برداری می‌رسد که 4 تقاطع آن آماده و 2 تقاطع دیگر نیز تا دو هفته آینده آماده بهره‌برداری است.

به گفته وی ؛ چهار پل دیگر نیز در فاز دوم پس از تکمیل این پل‌ها ساخت آن در تقاطع پترشیمی و اترک آغاز می‌شود.

استاندار گلستان بیان داشت : خط آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان قرار است به زودی تکمیل و با حضور روسای جمهور سه کشور به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد : طول خط راه‌آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان، حدود 910 کیلومتر است و کارشناسان بخش حمل و نقل بین‎المللی معتقد هستند که با راه‎اندازی این خط، بیش از 600 کیلومتر از طول مسیر حمل و نقل بین‎المللی کشورهای مشترک المنافع تا خلیج فارس و اروپا کاهش می‌یابد.

مقام عالی دولت در استان اظهار داشت : حدود 700 کیلومتر از این مسیر ریلی در خاک ترکمنستان، 82 کیلومتر آن در ایران و 120 کیلومتر باقیمانده در خاک قزاقستان واقع است و با راه‌اندازی این خط راه‌آهن که راهگذر ریلی شمال-جنوب» نیز نامیده می‎شود، زمان حمل و نقل و ترانزیت کالا از این مسیر ریلی، دو شبانه‌روز و هزینه‎های بخش حمل و نقل کاهش می‌یابد و در مجموع، سالانه 10 تا 12 میلیون تن کالا از این مسیر ریلی جابه‌جا می‌شود.

با حضور معاون رئیس جمهور ؛ پل تقاطع غیرهمسطح گمیشان به بهره‌برداری رسید

 

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .