عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توجه به نقش خانواده ها تاثیر زیادی در مبارزه با مواد مخدر دارد

استاندار گلستان؛

توجه به نقش خانواده ها تاثیر زیادی در مبارزه با مواد مخدر دارد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

توجه به نقش خانواده ها تاثیر زیادی در مبارزه با مواد مخدر دارد

استاندار گلستان با تاکید بر نقش والدین در مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد:توجه به نقش خانواده ها تاثیر زیادی در مبارزه با مواد مخدر دارد و برای پیشگیری از گرایش به مواد مخدر باید نقش خانواده ها نهادینه شود و خانواده نباید از فرزندان خودغفلت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در نخستین همایش«صیانت و گفتمان سازی اجتماعی مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از فعالان استان» ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)، به دانش و بیانات علمی آن بزرگوار اشاره کرد و افزود: اگر نسل امروز علوم جدید را به معارف و فرمایشات امام صادق(ع) متصل نماید، یقیناً رشد خواهد کرد.
وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص مبازره با مواد مخدر تصریح کرد: این دو بزرگوار مواد مخدر را مسئله ای از سوی استکبار جهانی و دسیسه ای از جانب دشمنان دانسته اند و باید توجه داشت که توطئه های جهانی و در راس آن امریکا نقش بسزایی در شبکه های مواد مخدر بین المللی دارند.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار در سال 2014، بیش از 260 هزار هکتار اراضی کشور افغانستان زیر کشت تریاک بوده اند، خاطر نشان کرد: 84 درصد تریاک دنیا در افغانستان تولید می شود و این محصول 35 درصد تولید ناخالص این کشور را تشکیل می دهد و به همین دلیل نباید در مبارزه با مواد مخدر فضای بین المللی و فرا ملی را از یاد ببریم.
استاندار گلستان با تاکید بر اعتیاد به عنوان موضوعی درون کشوری موجب می شود این مسئله را به عنوان مشکل نظام مطرح کنند در حالیکه باید بدانیم که بخش عمده از مشکل مواد مخدر ریشه در دنیا و فضای بین المللی دارد.
دکتر صادقلو خاطر نشان کرد:اگر چه اعتیاد موضوعی اجتماعی است اما در مقوله مقابله و مبارزه با مواد مخدر باید مسئله را بصورت فردی مورد بررسی قرا دهیم و بدانیم که هر انسان فرمول مخصوص به خود را داراست.
وی افزود: در مسیر مبارزه به اعتیاد اقدام چهره به چهره موثر ترین نوع اقدام است و البته نقش خانواده ها در مبارزه، درمان و خصوصاً پیشگیری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
غفلت کند.
وی یادآورشد: قبح و حسن مسئله مواد مخدر بسیار مهم است و متاسفانه برخی از نوجوانان و جوانان اعتیاد برایشان حسن محسوب می شود در حالیکه باید قبح اعتیاد در جامعه با تکنیک های روز گوشزد شود .
همچنین در این جلسه از فعالان دولتی و بخش خصوصی در زمینه مبارزه با مواد مخدر تقدیر شد .
 

توجه به نقش خانواده ها تاثیر زیادی در مبارزه با مواد مخدر دارد

 

توجه به نقش خانواده ها تاثیر زیادی در مبارزه با مواد مخدر دارد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .