عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیوار دفاعی گرگان باید با استفاده از ظرفیت بودجه های ملی احیا شود

استاندار گلستان در نشست سرمایه گذاران در حوزه گردشگری، هنرمندان صنایع دستی و تشکلهای غیر دولتی؛

دیوار دفاعی گرگان باید با استفاده از ظرفیت بودجه های ملی احیا شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

دیوار دفاعی گرگان باید با استفاده از ظرفیت بودجه های ملی احیا شود

 استاندار گلستان با بیان اهمیت احیای میراث فرهنگی و تاریخی موجود در گلستان اظهار کرد: احیای دیوار دفاعی گرگان یکی از اقدامات ارزشمند و گرانبهاست و تاکنون از بودجه استانی برای آن صرف شده و باید از ظرفیت بودجه های ملی نیز در این راستا استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در نشست سرمایه گذاران در حوزه گردشگری، هنرمندان صنایع دستی و تشکلهای غیر دولتی با دکتر مونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ، تصریح کرد: با توجه به مجموعه های تاریخی و نمادهای فرهنگی گلستان، باید مدیریت کلان کشوری با نگاه ویژه ای به این استان بنگرند.
وی با اشاره به اهمیت هویت بخشی به نسل آینده، یادآور شد: موزه روستایی استان که در جنگل های قرق در حال احداث است مجموعه ایست که در راستای آشنایی و هویت بخشی به نسل حاضر و آینده باید تقویت شود و آنان نسبت به گذشتگان، آداب، رسوم و سنن آنان آگاهی پیدا کنند.
وی با بیان اینکه کتاب دانش بومی روستایی استان در حال تدوین است، گفت: توسعه روستاها با درآمد پایدار روستائیان از طریق ایجاد بنگاه های اقتصادی با استفاده از دانش بومی با همراهی فن آوری روز اتفاق می افتد.
استاندار گلستان 18 میلیون مسافر عبوری از گلستان را پتانسیل بالای استان در گردشگری دانست و افزود:تلاش ما بر این است ظرفیت های توقف در گلستان را افزایش دهیم و استان را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل نماییم.
دکتر صادقلو خانه های تاریخی گرگان را را ظرفیتی ارزشمند قلمداد کرد و خاطر نشان کرد: 200 خانه تاریخی در شهر گرگان وجود دارد و اساساً فرمت شهر گرگان تاریخی است و می توان با ایجاد مشوق هایی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی کارکردهای مناسبی برای این خانه ها که سرشار از جاذبه و معنویت هستند، تعریف کرد.
وی گفت: یکی از قابلیت های گردشگری در گلستان، گردشگری سلامت است و با توجه به اعتقادی که کشورهای آسیای میانه به پزشکی جمهوری اسلامی دارند و همجواری گلستان با این کشورها، رشد ظرفیت های پزشکی و هتلینگ بیمارستانی می تواند زمینه گردشگری سلامت را فراهم آورد.
همچنین در این نشست مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، گفت: گلستان دارای ظرفیت های منحصر به فرد نسبت به سایر استان های شمالی است و امسال ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان انجام شده است.
ابراهیم کریمی افزود: طبیعت سبز، جنگل، صنایع دستی از ظرفیت هایی است که در سایر استان های شمالی هم وجود دارد اما ظرفیت اقوام و فرهنگ، لباس و گویش آن ها، گلستان را در این حوزه منحصر بفرد کرده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر میراث فرهنگی گلستان یک پای ثابت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گلستان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: در حوزه گردشگری و صنایع دستی گلستان تاکنون بهره مناسبی از تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانک سینا برده ایم و تسهیلات قابل توجهی به بخش خصوصی در این حوزه تخصیص یافته است.
کریمی خاطرنشان کرد: تاکنون تنها از اعتبارات بانک ملی ۸۰ میلیارد تسهیلات به فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری گلستان تخصیص یافته است.
 
 

دیوار دفاعی گرگان باید با استفاده از ظرفیت بودجه های ملی احیا شود

 

دیوار دفاعی گرگان باید با استفاده از ظرفیت بودجه های ملی احیا شود

 

دیوار دفاعی گرگان باید با استفاده از ظرفیت بودجه های ملی احیا شود

ا

تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .