عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایجاد سرانه آموزشی استاندارد برای دانش آموزان وظیفه ماست

استاندار گلستان در شورای آموزش و پرورش؛

ایجاد سرانه آموزشی استاندارد برای دانش آموزان وظیفه ماست

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

ایجاد سرانه آموزشی استاندارد برای دانش آموزان وظیفه ماست

استاندار گلستان با تاکید بر جایگاه آموزش و پرورش در جامعه، اظهار کرد: ایجاد سرانه آموزشی استاندارد برای دانش آموزان وظیفه ماست و ما باید شرایط تحصیل را برای تمامی بچه های در سن تحصیل ، حتی اتباع بیگانه فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی، پیش از ظهر امروز (9 آبان) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: مهمترین سرمایه استان، سرمایه انسانی است و آماده سازی این سرمایه نیازمند توجه به آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به اهمیت شورای آموزش و پرورش استان، گفت: باید در جلسه به برنامه های عملیاتی توجه شود و ضمن ارتقا آمار کمی، آمارهای کیفی خود را نیز افزایش دهیم.
وی افزود: دستگاه های اجرایی مرتبط با رشته های تحصیلی باید برنامه های خود را جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان ارائه نمایند و به دنبال قوانین راه گشا در حوزه همراهی با آموزش و پرورش باشند.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه تاسیس مدارس غیرانتفاعی می تواند برخی مشکلات مربوط به مدارس فرسوده را مرتفع سازد و در عین حال باید از سرمایه گذاران با ارائه تسهیلات لازم حمایت کرد.
دکتر هاشمی با بیان اهمیت آموزش و پرورش، یادآور شد: توسعه پایدار باید در تمامی بخش ها صورت گیرد و مهمترین و ریشه دار ترین محور آن آموزش و پرورش محسوب می شود.
همچنین در این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان گزارشی از وضعیت دانش آموزی گلستان رائه کرد و گفت: در گلستان 326 هزار و 859 دانش آموزش مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 17هزار و 95 نفر در آموزش استثنایی، 201 هزار و 581 نفر در مقطع ابتدایی، 75 هزار و 776 نفر در مقطع متوسطه دوره اول و 47 هزار و 707 نفر در مقطع متوسطه دوره دوم در حال تحصیل هستند.
محمدرضا وطنی با اشاره به وضعیت مدارس استان، تصریح کرد: 56 درصد مدارس گلستان نیاز جدی به مقاوم سازی و بازسازی دارند و 44 درصد مدارس از حداقل استحکام برخوردارند.
لازم به ذکر است در این جلسه موضوع «آموزش های مهارتی با رویکرد 3 سال آموزش در هنرستان» مورد بررسی قرار گرفت و اعضا نقطه نظرات خود را نسبت به این موضوع ارائه کردند.

ایجاد سرانه آموزشی استاندارد برای دانش آموزان وظیفه ماست

 

ایجاد سرانه آموزشی استاندارد برای دانش آموزان وظیفه ماست

 

ایجاد سرانه آموزشی استاندارد برای دانش آموزان وظیفه ماست

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .