عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارتش جایگاه والایی در پیروزی انقلاب و دفاع از کشور دارد

استاندار گلستان در دیدار با دانشجویان و استادان دوره دافوس آجا:

ارتش جایگاه والایی در پیروزی انقلاب و دفاع از کشور دارد

ارتش جایگاه  والایی در پیروزی انقلاب و دفاع از کشور دارد

استاندار گلستان با اشاره به اینکه مرزهای این استان آرام و بدون مسئله هستند، اظهار کرد: ارتش جایگاه والایی در پیروزی انقلاب ، تداوم بخشی آن و دفاع از این سرزمین داشته و دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی در دیدار با تعدادی از اساتید و دانشجویان برتر دافوس آجا با حضور سرتیب دوم ستاد ایرج تذکری جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر 30 گرگان ، تصریح کرد: استان گلستان دارای 90 کیلومتر مرز آبی و 348 کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکمنستان است و در تعامل با کشور های آسیای میانه جایگاه ویژه ای دارد.
وی با بیان اینکه گلستان به لحاظ طبیعی، انسانی، شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایرانی کوچک است افزود: قومیت های متفاوت و گوناگونی در استان وجود دارد که موجب ایجاد فرهنگهای مختلف شده و همچنین  استان را با ویژگی های خاصی همراه کرده است.
استاندار گلستان افزود: احداث زیرساخت های گردشگری در جزیره آشوراده، یکی از برنامه ها و آرزوهای مردم بوده که  با حمایت دولت تدبیر و امید و سازمان محیط زیست، با اجرای طرح های گردشگری این جزیره موافقت شده و تا 20 روز آینده آغاز می شود.
دکتر هاشمی با اشاره به افزایش 7 درصدی صادرات استان در سال 96 نسبت به سال 95 یادآور شد: برنامه محوری دستگاه های اجرایی در سال 97 توسعه میابد و برنامه ریزی ها با هدف رشد اقتصادی، رونق تولید و افزایش اشتغال مد نظر می باشد.
وی با اشاره به اجرای طرح رونق تولید در استان، یادآور شد: از سال 96 تا امروز به تعداد 238 واحد تولیدی استان بیش از 376 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که از این حیث گلستان در سال 96 به رتبه هفتم رسید.
استاندار گلستان با بیان اینکه  11میلیون نفر گردشگر در ایام نوروز از جاذبه های استان دیدن کردند که در مقایسه با سال گذشته 84درصد رشد داشته، افزود:اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده ، طرح  دیوار دفاعی گرگان به عنوان سومین دیوار بزرگ دفاعی جهان و اسب ترکمن در سال 1397 به عنوان مکمل همدیگر از نقطه قوت های گلستان برای جذب گردشگران  می باشند. 
دکتر هاشمی  با اشاره به سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و هیات همراه در اوایل سال به ترکمنستان ،گفت:در این سفر 13 سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید و 283 نفر از ایرانیان زندانی در ترکمنستان به کشور بازگشتند که عیدانه خوبی برای مردم ایران بخصوص گلستان بود.
وی گلستان را با توجه به وجود اقوام مختلف نماد وحدت و همدلی در کشور دانست و افزود: وجود آیت ا..نورمفیدی بعنوان نماینده مقام معظم رهبری و پدر معنوی در استان ،وحدت بین اقوام مختلف را در کشور پررنگتر کرده است.
لازم به ذکر است که در سال 1369 پس از تدوین و تصویب قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران و اوامر موکد فرماندهی معظم کل قوا و تدبیر ریاست ستاد مشترک، دانشگاه های فرماندهی و ستاد نیروی زمینی، نیروی هوایی و نیروی دریایی در یکدیگر ادغام شدند و با نام دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ( دافوس آجا )، تحت یک فرماندهی و در تابعیت ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.
برابر قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران, مأموریت دافوس آجا عبارت است از ارتقای سطح بینش و دانش نظامی و علمی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران منتخب ارتش جمهوری اسلامی ایران و آشنا ساختن آنان با پیشرفت‌های نظامی، علمی و صنعتی ایران و جهان و عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی موثر در تأمین امنیت کشور به‌منظور انتصاب در مشاغل فرماندهی, مدیریت و طراحی است.

ارتش جایگاه  والایی در پیروزی انقلاب و دفاع از کشور دارد

 

ارتش جایگاه  والایی در پیروزی انقلاب و دفاع از کشور دارد

 

ارتش جایگاه  والایی در پیروزی انقلاب و دفاع از کشور دارد

 

ارتش جایگاه  والایی در پیروزی انقلاب و دفاع از کشور دارد

 

ارتش جایگاه  والایی در پیروزی انقلاب و دفاع از کشور دارد

 

ارتش جایگاه  والایی در پیروزی انقلاب و دفاع از کشور دارد

 



تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .