عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندار گلستان بر باز تعریف نقش تعاون در زمینه اشتغال پایدار تاکید کرد


استاندار گلستان بر باز تعریف نقش تعاون در زمینه اشتغال پایدار تاکید کرد

استاندار گلستان بر باز تعریف نقش تعاون در زمینه اشتغال پایدار تاکید کرد

 استاندار گلستان بر باز تعریف نقش تعاون در حوزه مطالبات اصلی مردم مخصوصاً در زمینه اشتغال پایدار تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، دکتر حسن صادقلو در نشست با اعضای هیات مدیره اتاق تعاون استان بر اجرایی شدن مطالبات بخش تعاون تاکید نمود و همکاری و مساعدت همه جانبه استانداری را با بخش تعاون اعلام کردند.

پرهیز از روزمرگی در مدیریت تعاونیها، برنامه محور بودن مدیریت در بخش تعاون ، داشتن مدیریت استراتژیک و نوآوری در بخش تعاون ، تعریف نقش تعاون در سرمایه گذاریهای کلان استان و احصاء قوانین و مقررات دست و پاگیر در بخش تعاون از جمله مواردی است که دکتر صادقلو برای اتاق تعاون و اتحادیه های مربوطه مطرح و بر اجرایی شدن آن تاکید کردند.

در این دیدار ، مطالباتی که اعضای هیات مدیره اتاق تعاون از استاندار گلستان درخواست نمودند اجرائی شدن امتیازات بخش تعاون که در قوانین و مقررات این بخش مصوب گردیده ولیکن تاکنون اجرایی نگردیده است.

از جمله این موارد ، تخفیف 20% بیمه تأمین اجتماعی سهم کارفرما برای اعضاء شاغلین در تعاونیها، اولویت بخشیدن به تعاونیها در اجرای پروژه ها و طرحهای دستگاههای دولتی، 20 ساله شدن باز پرداخت تسهیلات تعاونیها، تخصیص حداقل 50% از تسهیلات وجوه اداره شده سازمانهای دولتی به تعاونیها بوده است.

اجرایی شدن سند ملی توسعه بخش تعاون در استان در سال 92 ، تخصیص بودجه جهت سرشماری از تعاونیها، درخواست صدور مجوز پیشخوان دولت برای اتاق تعاون و اتحادیه های تعاونی ، واگذاری یک قطعه زمین جهت ساخت ساختمان اداری اتاق تعاون استان، دعوت از نماینده اتاق تعاون جهت حضور در جلسات شورای اداری استان و کارگروههای ذیل شورای توسعه استان جهت بیان مسائل و مشکلات این بخش در جلسات مربوطه قسمتی از مطالبات بخش تعاون از استاندار گلستان بوده است.

استاندار گلستان هم از برگزاری جلسه با مدیران اتحادیه های استانی جهت بررسی مسائل و مشکلات اتحادیه ها و تعیین راهکارهای برون رفت از این مشکلات استقبال نمودند.

شامگاه روزیک شنبه دبیر و اعضای هیات مدیره اتاق تعاون استان گلستان با دکتر صادقلو استاندار گلستان به منظور بررسی مسائل ومشکلات بخش تعاون دیدار کردند و مطالبات این بخش را از استاندار گلستان درخواست نمودند.

 

 

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .