عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خسارت شدید سیل به مزارع کشاورزی و راه‎های ارتباطی شرق گلستان

مقدم :

خسارت شدید سیل به مزارع کشاورزی و راه‎های ارتباطی شرق گلستان

خسارت شدید سیل به مزارع کشاورزی و راه‎های ارتباطی شرق گلستان

  مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در گفتوگوی تلفنی با خبرنگاران استان گلستان گفت: از عصر  روز گذشته  با بارش رگباری باران در شرق گلستان، مزارع کشاورزی و راههای ارتباطی این مناطق دچار سیل و آبگرفتگی شد.

صادقعلی مقدم اظهار داشت: شهرستانهای علیآبادکتول، رامیان و آزادشهر از جمله مناطقی هستند که تحت تاثیر وقوع سیل، دچار خسارت شدهاند.

وی خاطرنشان کرد: وقوع سیل در رودخانههای «خرمارود» و «قره چای» در علیآبادکتول و «زرین گل» و «احمد آباد» در رامیان و آزادشهر موجب قطعی خطوط ارتباطی این نقاط شده است.

 

تخریب پل گل رامیان بر اثر وقوع سیلاب

 

 مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: سیل، پل گل رامیان را از بین برده، مسیر ارتباطی «دهنه محمد آباد» به روستاهای ییلاقی را قطع کرده و به محصولات کشاورزی این مناطق نیز آسیب وارد کرده است.

مقدم با اشاره به بسته بودن اکثر خطوط ارتباطی شرق استان اضافه کرد: جاده خوش ییلاق و اولنگ نیز از جمله خطوطی هستند که به دلیل طغیان رودخانهها  قطع ارتباط شدهاند.  

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان با اشاره به فقدان تلفات انسانی در سیل یاد شده اذعان داشت: خوشبختانه هنوز گزارشی مبنی بر تلفات انسانی دریافت نکردهایم، اما در مسیر، برخی از خودروهای عبوری دچار حادثه شدهاند که خوشبختانه به سرنشینان آسیبی وارد نشد.

 

تاکنون تلفات انسانی بر اثر سیل گزارش نشده است

 

 وی تصریح کرد: از جمله در مسیر عبوری سیل، یک وانت دچار سیلگرفتگی شد که خوشبختانه سرنشینان آن از حادثه جان سالم به در بردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تأکید بر هماهنگی بین دستگاههای عملیاتی این استان، متذکر شد: از ساعات اولیه وقوع حادثه همه دستگاههای عملیاتی در منطقه از جمله راه و شهرسازی،  آّب،  پلیس راه ، هلال احمر، فوریتهای پزشکی و فرمانداریها در منطقه حاضر شدهاند و تعامل مناسبی بین آنان برقرار است.

مقدم که اکنون در منطقه سیلزده رامیان حضور دارد، یادآور شد: امدادرسانی به مناطق آسیبدیده همچنان ادامه دارد.

 


تأیید کننده خبر : بخشی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .