عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بنادر گلستان در مدار توسعه استان نقش مهمی دارند

استاندار گلستان:

بنادر گلستان در مدار توسعه استان نقش مهمی دارند

بنادر گلستان در مدار توسعه استان نقش مهمی دارند

 استاندار گلستان با اشاره به جایگاه استراتژیک بنادر استان اظهار کرد: بندر گز و بندر ترکمن در مدار توسعه استان نقشی مهم و حائز اهمیت دارند و ما باید بنادر خود را احیا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در مراسم کلنگ زنی پروژه راه آهن بندرگز به قره تپه، اظهار کرد: دریا و بنادر استان همواره دغدغه ی دولت تدبیر و امید بوده است و بر همین مبنا امسال ، اولین سالی است که گلستان بودجه ای 2 میلیارد تومانی را برای ساماندهی سواحل دریافت می کند.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق، اقدامی در خور توجه است، گفت: ما در حال تدوین طرح جامع ساماندهی سواحل هستیم تا از این بودجه با برنامه ای صحیح استفاده شود و با مشکلاتی که دیگر استان های حاشیه دریای خزر مواجه هستند، روبرو نشویم.

وی با بیان منافع بسیار زیاد خطوط آهن نسبت به دیگر راه های حمل و نقل، خاطر نشان کرد: طرحی اولیه بین سه استان شمالی حاشیه دریای خزر در حال بررسی است که بر اساس آن خط آهنی سریع السیر، بندر ترکمن را به بندرانزلی متصل می کند و بسیاری از دغدغه های اقتصادی، امنیتی، ترافیکی و محیط زیستی را کاهش می دهد.

لازم به ذکر است؛ بندر ترکمن و بندر گز، دو بندر پر اهمیت در گذشته استان بوده اند که دولت تدبیر و امید با نگاهی ویژه در پی احیای موقعیت های پیشین آنهاست تا بدین وسیله در رشد و توسعه استان تسریع شود.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1038
  • کد خبر : 8754