عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » معرفی گردشگری بوم کلبه ترکمن در روستای توتلی تمک


معرفی گردشگری بوم کلبه ترکمن در روستای توتلی تمک

معرفی گردشگری بوم کلبه ترکمن در روستای توتلی تمک

بوم کلبه می کوشد تا با تلاش درجهت گسترش اکوتوریسم پایدار در مناطق مجاور پارک ملی گلستان بتواند با جلب گردشگران علاقمند به طبیعت و اقامت در بوم کلبه و در همکاری مستمر با مسولین پارک، توجه بیشتری را به موضوع اهمیت این پارک و حفاظت از پارک های ملی معطوف دارد.

اهداف:

با ایجاد اشتغال پایدار در بین جوامع محلی به توانمند نمودن آنها کمک نمود و از تعارض بین جوامع محلی و حفاظت از پارک بکاهد و در نهایت، با ارتقای آگاهیهای محلی نسبت به اهمیت پارک و رفع تعارض، آنان را به پشتیبانان این زیستگاه با ارزش بدل نماید.

 

با کمک به ارتقای کیفیت، تنوع و میزان تولید محصولات محلی سازگار با طبیعت و فراهم آوردن امکان فروش آنها بین گردشگران، بهره برداری پایدار جوامع محلی از منابع پارک را تحقق بخشد و از این رهگذربدون وارد آوردن هرگونه آسیبی به پارک به اقتصاد این جوامع کمک نماید.

همچنین با برگزاری تورهای عمومی طبیعت‌گردی مسؤلانه و تورهای تخصصی حیات وحش گامی در جهت شناسایی ارزش های حفاظت و ارتقا سطح آگاهی از طبیعت برای بوم‌گردان و طبیعت گردان بردارد.

در جهت ایجاد الگویی از طبیعت گردی پایدار و ترویج آن در سایر مناطق ایران کمک کند.

در گفتگویی که  با کامران انوری مسوول بوم کلبه ترکمن داشتیم وی اظهار داشت: در پنج سال که در روستای توتلی تمک به کار طبیعت گردی مسؤلانه مشغول بودند تعداد 50 نفر به کار مشغول شدند که 30 نفر از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند که همه آنها کار صنایع دستی انجام می دهند.

وی در ادامه گفت: تراکم ورود توریست به صورت مسؤلانه انجام شده بطوری که هیچ تغییری در زندگی مردم محلی روستا مشاهده نمی شود.

در طی پنج سال گذشته توریست خارجی نیز داشته اند از جمله سفیرهای چند کشور خارجی مهمان بوم کلبه بودند.

وی در مورد آینده نیز اظهار کرد: که تا 5 سال دیگر در این روستا به کار گردشگری مشغول خواهند بود با این امید که تعداد مشارکت محلی خود را افزایش داده و اشتغال زایی پایدار ایجاد نمایند و اصول گردشگری را اجرا خواهند نمود.

روستای توتلی تمک در بخش پیشکمر شهرستان کلاله در شرق استان گلستان قرار دارد.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : دهیار
  • بازدید : 5348
  • کد خبر : 5490