عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان آق قلا برگزار شد

با حضور فرماندار شهرستان:

سومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان آق قلا برگزار شد

سومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان آق قلا برگزار شد

 سومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز شهرستان آق قلا با حضور الیاس هیوه چی فرماندار و اعضاء این ستاد در محل سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری،الیاس هیوه چی در این جلسه اظهارداشت: موفقیت طرح خروج از رکود در گرو مبارزه با قاچاق کالاست.

 فرماندار شهرستان آق قلا گفت: یکی از عواملی که می‌تواند به موفقیت طرح خروج از رکود دولت کمک کند، توجه به تولید داخلی و مبارزه با قاچاق کالا است.

 این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: اولویت مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جامعه باید سرمایه‌گذاری در حوزه بازدارندگی و پیشگیری باشد و تنها صرف جریمه کردن و بازرسی پاسخگو نیست.

 وی بابیان اینکه دولت با مشارکت مردم خواهد توانست در امر مقابله با قاچاق کالا و ارز موفق شود، ادامه داد: برای مقابله با این معضل در جامعه فقط مبارزه کافی نیست، بلکه باید از ظرفیت رسانه‌ها اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری، تشکل‌های مردم‌نهاد و علما در افزایش آگاهی و مشارکت آحاد جامعه نهایت بهره را برد.

 رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان آق قلا شناسایی سرچشمه‌های اصلی و عوامل توزیع اجناس قاچاق را از مهم‌ترین اهداف دستگاه‌های متولی این حوزه عنوان کرد و افزود: تا زمانی که منشأ اصلی قاچاق از بین نرود، تلاش‌های صورت گرفته و بازرسی‌ها به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

 ایشان به آغاز اجرای طرح خروج از رکود توسط دولت از هفته‌های آتی اشاره و خاطر‌نشان کرد: یکی از عواملی که می‌تواند به موفقیت این طرح کمک کند، توجه به تولید داخلی و مقابله با قاچاق کالا است و ما به‌عنوان دستگاه‌های زیرمجموعه دولت باید وظایف خود را با جدیت انجام دهیم.

 این مقام اجرایی دولت در شهرستان آق قلا متذکر شد: قاچاق کالا به‌مثابه تیر خلاص بر اقتصاد ملی است و در مبارزه با این پدیده شوم باید به دنبال منشأ و عوامل اصلی باشیم.

 هیوه چی در ادامه ابراز داشت:قاچاق کالا و ارز معضل شومی است که اقتصاد کشور، بنیان تولید و توان صنعتی کشور را تضعیف می‌کند و مبارزه با پدیده شوم قاچاق کلا، تقویت تولید ملی و حمایت از تولیدات داخلی است.

 وی افزود: آثار سوء اقتصادی که گردش قاچاق کالا در کشور در سطح ملی دارد این است که باعث کاهش میزان اشتغال، کاهش تولید داخلی، کاهش درآمدهای کشور و نیز باعث بی‌عدالتی اجتماعی و افزایش هزینه‌های دولت و از بین بردن انگیزه‌های سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود.

 ایشان در خاتمه جلسه اظهار داشت: آشنایی مردم با کالاهای قاچاق، نقش بسیار مهمی در کاهش قاچاق کالا دارد و به همین منظور یکی از برنامه‌های این کمیسیون، فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

سومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان آق قلا برگزار شد

 

سومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان آق قلا برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 1984
  • کد خبر : 13781