عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در روستاهای با جمعیت 1500کتابخانه روستایی احداث می شود

فرماندار کلاله در جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان گفت :

در روستاهای با جمعیت 1500کتابخانه روستایی احداث می شود

در روستاهای با جمعیت 1500کتابخانه روستایی احداث می شود

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان در جلسه شورای انجمن کتابخانه های شهرستان گفت : در روستاهای بالای جمعیت 1500 کتابخانه روستایی احداث خواهیم کرد تا روستاییان عزیز از فضای کتابخانه و مطالعه برخوردار شوند .

برزگر در ادامه با اشاره به برخی از ساختمان های اداری موجود در روستاها افزود : باید از این فضاهای اداری بلااستفاده موجود در روستاها برای ارتقاء فضاهای عمومی و بهره مندی روستاییان استفاده کنیم .

وی در ادامه نقش خانواده در ترغیب اعضای خانواده برای ترویج فرهنگ مطالعه را حائز اهمیت توصیف کرد و گفت : خانوده بعنوان بنیان اولیه جامعه و پس از آن مدرسه نقش بسیار اساسی در ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه دارد و آگاهی های عمومی دارد که جا دارد آموزش و پرورش بعنوان متولی مدارس توجه به سزایی به این مهم کنند.

در ادامه مجاهدی راد رئیس کتابخانه عمومی شهرستان کلاله با ارائه گزارشی از اهم فعالیت های کتابخانه عمومی در شهرستان گفت : یکی از مشکلات ما در شهرستان عضویت گیری است و در تلاشیم تا با همکاری آموزش و پرورش و مدارس آمار عضویت را افزایش دهیم .

وی در ادامه اظهار داشت : 26 آبان جلسه نقد کتاب را در کانون پرورش فکری تحت عنوان (کتاب هیچکس جراتش را ندارد، با موضوع دفاع مقدس) برگزار میگردد و علاقمندان به شرکت در این جلسه نقد و بررسی می توانند با مراجعه به کتابخانه عمومی شهرستان نسبت به دریافت کتاب و تحلیل آن اقدام کنند .

علی رضا مجاهدی در ادامه با اشاره به اهم برنامه های هفته کتاب گفت: هفته کتاب از 23 آبان به مدت یک هفته آغاز می شود که در این راستا در سطح شهرستان کلاله در طی این هفته 20 برنامه فرهنگی اجرا می شود.

وی افزود: طرح گلریزان با اهدای کتاب های بلااستفاده در منازل به مدارس، کتابخانه های عمومی و کانون پرورشی فکری از جمله برنامه های مهم در این هفته است.

مجاهدی ادامه داد: همایش هفته کتاب با تقدیر از برگزیدگان هفته کتاب و کتابخوانی روز 27 آبان در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزار می شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کلاله از کلنگ زنی بزرگترین کتابخانه آموزشگاهی خبر داد و افزود: مجری این طرح آموزش و پرورش است و این مراسم در ساعت 10 صبح 30 ابان ماه در دبیرستان شهید مطهری برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: این شهرستان دارای 3 کتابخانه عمومی فعال در شهر فراغی، روستای دهنه و شهر کلاله است و علاوه بر سه کتابخانه یاد شده، یک ایستگاه کتابخوانی نیز در بیمارستان کلاله قرار دارد.

مجاهدی با اشاره به ساختمان کتابخانه شماره 2 شهر کلاله تصریح کرد: ساختمان این کتابخانه پیشرفت فیزیکی 45 درصدی داشته و به محض تخصیص بودجه عملیات عمرانی باقی مانده آن نیز از سر گرفته خواهد شد .

در روستاهای با جمعیت 1500کتابخانه روستایی احداث می شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 734
  • کد خبر : 14378