عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای مر قانون تضمین کننده حقوق مصرف کننده و تولید کننده است

معاون فرماندار کلاله در جلسه هماهنگی آزمون دوره ای وسایل توزین و سنجش گفت :

اجرای مر قانون تضمین کننده حقوق مصرف کننده و تولید کننده است

اجرای مر قانون تضمین کننده حقوق مصرف کننده و تولید کننده است

معاون فرماندار کلاله صبح امروز در جلسه توزین ترازو که با حضور معاون مدیرکل استاندارد استان گلستان برگزار شد گفت : اجرای مر قانون تضمین کننده حقوق مصرف کننده و تولید کننده است .

نورالله مرادی در ادامه با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام در رعایت حق و حقوق مصرف کننده گفت : ما بعنوان مجری قانون باید مراقب رعایت و اجرای دقیق مر قانون باشیم تا مبادا کم فروشی صورت بگیرد و حقی از کسی ضایع شود .

وی سپس افزود : تولید کنندگان نیز باید با رعایت مفاد استاندارد در تولید محصولات، تمام تلاش خود را برای ارائه جنس با کیفیت به بازار کنند تا هم شاهد رونق بازار و هم افزایش کیفیت کالا و رضایتمندی مشتریان و خریداران باشیم .

ایشان در ادامه رعایت توزین در بازار از سوی همه صنوفی که به نوعی از ترازو استفاده میکنند لازم و ضروری برشمرد و بر استفاده از ترازوهای دارای استاندارد توصیه نمود.

مزیدی معاون رئیس سازمان استاندار در ادامه جلسه با اشاره به نودمین سالگرد تاسیس سازمان استاندارد گفت : در سال 1304 سازمان استاندارد بر اساس قانون اوزان و مقیاس تاسیس شد و ما نیز از این رو هرساله این طرح را سالی یکبار اجرا میکنیم .

وی در ادامه افزود : در این طرح شرکت های همکار که تایید صلاحیت شده اند با مراجعه به مکان هایی که از وسایل ترازو برخوردارند آنها را آزمون دوره ای انجام می دهند که در این طرح هم حمایت از تولید کننده را داریم و هم حمایت از مصرف کننده .

ایشان در ادامه اظهار داشت : عموما کالاها به سه دسته 1- کالاهایی با استاندارد واجب 2- کالاهایی که لزومی به استاندارد اجباری ندارد و بصورت تشویقی است ولی ضوابط براساس همان کالاهای اجرایی است و 3- کالاهایی که استانداردی برایش وجود ندارد که تولید کننده می تواند آن کالا را براساس معیارهای موجود تولید می کند

مزیدی سپس افزود : در کل 1200 کالا باید دارای استاندارد اجباری باشند .

این طرح از روز دوشنبه مورخ23/آذرماه /94 در سطح شهرهای کلاله و فراغی به مدت 20 روز اجرا می گردد .

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 696
  • کد خبر : 15236