عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همایش تجلیل از فرهنگیان و نخبگان علمی شهرستان ترکمن


همایش تجلیل از فرهنگیان و نخبگان علمی شهرستان ترکمن

همایش تجلیل از فرهنگیان و نخبگان علمی شهرستان ترکمن

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن همایش تجلیل از فرهنگیان و نخبگان علمی این شهرستان با حضور حضرت آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان ، سرپرست فرمانداری ،بخشداران تابعه و جمعی از مدیران شهرستان در محل سالن شهیدعظیم گل شهر بندرترکمن برگزار شد .

آیت ا... نورمفیدی در این مراسم با تاکید بر تقویت فرهنگ تقدیر در جامعه گفت : فرهنگ تجلیل از نخبگان باید در جامعه رواج پیدا کند .

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد علم و دانش و شخصیت پایه و اساس پیشرفت و توسعه است . ایشان افزود : اگر علم در جامعه ارزش باشد یک پای ترقی و پیشرفت و اگر می بینید که پس از بعثت پیامبر (ص) تمدن بزرگ اسلامی ایجاد شد بخاطر وجود کتاب وحی قران در بین مسلمانان بود که علم و علم اندوزی را تشویق و ترغیب می کردند که باعث ایجاد یک حرکت علمی در امت اسلامی شد .

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه علم اظهار داشت : متاسفانه ما شاهد هستیم که به ثروت در جامعه بیشتر توجه می شود که البته ثروت اگر درست و منطقی استفاده شود بد نیست ، اگر ثروت در راه ایجاد اشتغال و توسعه علم و معنویت بکار گیری شود چیز خوبی است .

نماینده محترم در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد اگر ثروت برای انباشته شدن و حرص و طمع باشد هیچ ارزشی ندارد و اگر در جامعه ای ثروت ارزش شود و علم به حاشیه برود این نشانه سقوط است لذا ثروت همانند ثروت حضرت خدیجه که در راه گسترش اسلام و معنویت بکارگیری شد باید باشد .

آیت ا... نورمفیدی گفت : علم یکی از پایه های پیشرفت هر جامعه است در همین راستا تجلیل نباید تشریفاتی باشد بلکه باید به گونه ای باشد که دانش آموزان به دنبال پیشرفت ، نوآوری و کشفیات تازه و نو باشند ایشان افزود : شخصیت و هویت داشتن پایه دیگر پیشرفت است . جامعه ای که افراد آن دارای شخصیت باشند تحت تاثیر دیگران قرار نمی گیرد و خودباختگی پیدا نمی کند به همین خاطر ما باید دنبال علم باشیم . فرهیختگان و نخبگان علمی را تجلیل کنیم . نخبه علمی اگر عالم بشود در دل مردم جای می گیرد مثل ورزشکاران ، ما باید اینها را در جامعه نهادینه کنیم .

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود اظهار کرد : ملت ایران ملتی بسیار عمیق ، دقیق سابقه دار و تاریخی هم از نظری دینی هم از نظر ملی پس ما باید برای جامعه فرهنگ سازی کنیم و حرفی بزنیم که به درد جامعه بخورد .

نماینده ولی فقیه در استان سپس افزود : چرا باید در بعضی از موارد از بیگانگان تقلید کنیم و چرا کاری نکنیم که آنها از ما الگو بگیرند پس تلاش کنیم فرهنگ و آداب و رسوم خود را حفظ کنیم این نشانه حفظ شخصیت است نشانه این است که ما اصالت داریم ما نباید در مقابل فرهنگ غرب خودمان را ببازیم باید همه سنتهای خودمان اعم از ملی و محلی را حفظ کنیم .

ایشان ضمن اشاره به فرماندار فقید شهرستان نازقلچی گفت : نازقلچی یک خانم فرهیخته ، با ادب ، بااخلاق و مومن بود لذا علو درجات را از درگاه خداوند متعال برای وی مسئلت داریم .

ایشان در پایان افزود : کسانی که برای خدا هجرت می کنند ، کشته می شوند ، می میرند یا شهید می شوند خداوند به آنها رزق نیکو و منزل و جایگاه در بهشت عطا می کند .

همایش تجلیل از فرهنگیان و نخبگان علمی شهرستان ترکمن

 

همایش تجلیل از فرهنگیان و نخبگان علمی شهرستان ترکمن

 

همایش تجلیل از فرهنگیان و نخبگان علمی شهرستان ترکمن

 

همایش تجلیل از فرهنگیان و نخبگان علمی شهرستان ترکمن

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .