عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نام بیمارستان شهدای گنبد کاووس به شهدای 12 دی تغییر کرد


نام بیمارستان شهدای گنبد کاووس به شهدای 12 دی تغییر کرد

نام بیمارستان شهدای گنبد کاووس به شهدای 12 دی تغییر کرد

براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس، نام بیمارستان شهدای این شهر به شهدای 12 دی تغییر کرد و مراسم رونمایی از تابلوی جدید این بیمارستان با حضور امام جمعه،مهندس حمیدی معاون استاندار و فرماندار ویژه و نیز برخی مسئولان این شهرستان برگزار شد.
مراسم رونمایی از تابلوی جدید این بیمارستان به پاس تجلیل از مقام شامخ شهدای حادثه 12 دی 1357 این شهرستان و براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس، این بیمارستان به نام شهدای 12 دی نامگذاری شد.
شهیدان والامقام علیرضا قزلسفلو، بشیر مهدی زاده، عباس فرقانی، نریمان نظری، سیاوش ناصری، محمود پیری و صفرعلی گلستانی در روز 12 دی 1357 هنگامی که خبر حمله مزدوران رژیم شاهنشاهی به مردم گالیکش را شنیدند بلافاصله به کمک مردم این شهر شتافند که این امر سبب عقب نشینی مزدوران شاه شد.
جوانان گنبدی که با اطمینان از پایان یافتن غائله گالیکش هنگام غروب آفتاب، سوار بر خودروها درحال بازگشت به شهر خود بودند، نیروهای ژاندامری گالیکش در ورودی این شهر آنان را متوقف و مورد ضرب و شتم قرار دادند و با صدور فرمان ناگهانی شلیک، تعدادی از آنان را شهید و تعدادی دیگر را نیز زخمی کردند.
همه ساله برای بزرگداشت شهدای واقعه 12 دی سال 57 گنبدکاووس مراسم بزرگداشتی با حضور خانواده های این عزیزان و نیز مردم و مسئولان منطقه برگزار می شود.

نام بیمارستان شهدای گنبد کاووس به شهدای 12 دی تغییر کرد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1572
  • کد خبر : 16952