عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » منابع طبیعی از نعمات الهی است و همه در حفظ آن وظیفه دارند

فرماندار بندرگز :

منابع طبیعی از نعمات الهی است و همه در حفظ آن وظیفه دارند

منابع طبیعی از نعمات الهی است و همه در حفظ آن وظیفه دارند

فرماندار شهرستان بندرگز گفت : منابع طبیعی از نعمات الهی است و بجا آوردن شکرنعمت حفاظت و بهره برداری صحیح از نعمات است.

"علی اصغر میرزایی" در مراسم روز درختکاری که در استادیوم ورزشی امام رضا ( ع ) بندرگز برگزار شد، از منابع طبیعی بعنوان ثروت ملی یاد کرد و افزود : ثروت ملی جزو اموال عمومی و همه مردم است و باید برای حفظ آن برنامه ریزی صورت گیرد و از کمک جامعه بهره جست و از روش های علمی و نوین نیز بهره گرفت .

وی از جنگل به عنوان ذخیره گاه و منبع گونه های نادر و ارزشمند کشور و حتی جهان نام برد و تصریح کرد : گونه هایی از درختان در جنگل های کشور و استانهای شمالی منحصر به فرد و نایاب است و باید حفاظت شوند.

میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود از جنگل به عنوان تامین کننده منابع صاحب صنایع و تولید کنندگان صنعت چوب نام برد و افزود : از این قشر هم باید برای حفاظت جنگل و منابع طبیعی کمک گرفت و به آنان توجه داده شود که منشاء منابع تولیدی شما جنگل است .

وی ، وجود گونه های مهم در جنگل که گیاهان دارویی از آن تولید می شود و خاصیت درمانی دارند و تعدیل درجه حرارت را از دیگر مزایای جنگل و منابع طبیعی بیان کرد .

نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان بندرگز در بخش دیگری از سخنان خود تجاوز به حریم و عرصه توسط افراد منافع طلب و سودجو و قاچاق چوب و درختان جنگل را از تهدیدات عرصه منابع طبیعی بیان داشت و از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این معضل توسط حوزه قضایی تشکر و بر ادامه آن تاکید کرد.

وی ادامه داد : آتش سوزی یکی دیگر از تهدیداتی است که به جنگل آسیب می رساند و در این خصوص بهترین روش مقابله ، بهره گیری از نیروی های مردمی و بومی است .

میرزایی افزود : باید از توان عموم ، بهره برداری کرد و با سازماندهی ، آموزش و برنامه ریزی می توان گروه های مختلف از جمله طرفداران محیط زیست و منابع طبیعی را در مواقع حادثه برای حفظ عرصه ها به صحنه آورد .

وی ، آفات و امراض را از دیگر تهدیدات جنگل عنوان کرد و گفت : با وجود اینکه کشورمان بهترین متخصصان ، صاحب نظران و دانشمندان را داراست و در دنیا بعنوان صاحب نظر شناخته شدند چرا باید گاها شاهد بروز و طغیان آفات و امراض و نابودی عرصه های جنگلی باشیم.

فرماندار بندرگز ، ایجاد هوای پاک و سالم ، ایجاد فضای با نشاط و با طراوت و چشم انداز و مناظر زیبا و چشمگیر ، تثبیت خاک و حفظ منابع آبی برای سایر بخش ها بویژه کشاورزی ، بستر و جایگاه و خواستگاه حیات وحش را از مزایای درختکاری عنوان کرد و گفت : اگر جنگل و منابع طبیعی نباشد حیات وحش وجود نخواهد داشت و گونه های مختلف حیوانات ، جانوران و حشرات با وجود جنگل امکان ادامه حیات دارند.

این مقام مسوول اضافه کرد : گروه ها و انجمن های طرفدار محیط زیست و حیات وحش می توانند بدون هیچ هزینه ای یاریگر ما باشند و باید با برنامه ریزی و ساماندهی امور ، روش بهره مندی را بیاموزیم .

میرزایی ادامه داد : با تشکیل کلاس های آموزشی و فرهنگ سازی باید این فرهنگ را در جامعه فراگیر کنیم که جنگل و منابع طبیعی ثروت ملی است و با آسیب به آن زندگی در خطر است .

وی با تاکید بر استفاده از توان مردمی گفت : باید جامعه را برای حفظ جنگل و منابع طبیعی بسیج کرد و اراده مردمی در این خصوص مهمترین نتیجه و اثر را خواهد داشت .

فرماندار بندرگز تاکید کرد : باید جامعه بداند اگر روزی در محیطی که زندگی می کنیم جنگلی وجود نداشته باشد یعنی کویر و آیا کسی راضی به این خواهد بود که دریا و سواحل ما همچون جنوب کشور منتهی به کویر و عرصه بی آب و علف باشد .

میرزایی اظهار داشت : از توان و ظرفیت دستگاه ها هم می توان برای حفظ منابع طبیعی بهره جست و  بنده در هر زمینه ای نیاز باشد آماده همکاری هستم و در کنار دست اندرکاران خواهم بود و برای این امر مهم نباید منتظر برنامه های استانی  بود و با یاری هم می توان روش های حفظ منابع جنگلی را در شهرستان اجرایی کرد.

در این آیین فرماندار و مسوولان محلی تعدادی نهال در محوطه استادیوم ورزشی امام رضا (ع) غرس کردند.

منابع طبیعی از نعمات الهی است و همه در حفظ آن وظیفه دارند

 

منابع طبیعی از نعمات الهی است و همه در حفظ آن وظیفه دارند

 

منابع طبیعی از نعمات الهی است و همه در حفظ آن وظیفه دارند

 

منابع طبیعی از نعمات الهی است و همه در حفظ آن وظیفه دارند

 

منابع طبیعی از نعمات الهی است و همه در حفظ آن وظیفه دارند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 558
  • کد خبر : 18553