عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست شاعران انجمن قلم زرین گلستان سبز با فرماندار علی آباد کتول


نشست شاعران انجمن قلم زرین گلستان سبز با فرماندار علی آباد کتول

نشست شاعران انجمن قلم زرین گلستان سبز با فرماندار علی آباد کتول

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول، نشست شاعران انجمن قلم زرین گلستان سبز بااحمد تجری مفرد فرماندار شهرستان علی آبادکتول به منظور حفظ ارزشهای دفاع مقدس برگزار شد.

فرماندار احمد تجری مفرد در این نشست گفت: شاعران شهرستان باید رفتار و منش و زندگی شهدا را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: بررسی و تفکر در آثار شهدا می تواند در سرودن شعر تاثیر فروانی داشته باشد، شهدایی که از زندگی و خانواده خود گذشتند تا ما درآسایش کامل بسر ببریم و این امنیت و آسایش بدست نیامده است مگر با رشادتها و از خودگذشتگیهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که به خاطر ایمان و عقیده پاکی که داشتند.

دیلم رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان علی آباد کتول گفت: شعر یکی از تاثیرگذارترین و موثرترین هنری است که می تواند فرهنگ یک جامعه را به مخاطبان خود ارائه دهد.

وی افزود: اگر این شعر در خدمت ارزشها و تبعیت از فرامین الهی باشد,ما شاهد یک جامعه سالم هستیم، حال اینکه نوشتن و سرودن از ارزشهای دفاع مقدس و شهدایی که راه امام حسین (ع) را رفتند,کاری بس مقدس و قابل تحسین است.

علی حافظی رییس پژوهش سرای دانش آموزی و مسئول انجمن شعر شهرستان گفت: شاعران شهرستان با تحقیق و بررسی در آثار شعر کلاسیک و نو در حوزه دفاع مقدس می توانند در آثار تولیدی خود موفق تر عمل کنند.

وی افزود: شاعری که در آثار بزرگان این حوزه تحقیق کرده باشد می داند چه باید بنویسد واستفاده درست از صنایع ادبی و رعایت وزن و عروض و قافیه بعد از تخیل شاعرانه یکی از نکات مهم در شعر کلاسیک ما است،همین نکات را در شعر نو باید بکار برد شاید شعر سپید نیازی به وزن نداشته باشد اما توجه به ترکیب بندی کلمات که آهنگ و تصویر خلاقانه ی شاعر را می رساندمورد توجه است.

در پایان از برگزیدگان مسابقه بداهه نویسی با اهداء جوایز تقدیر به عمل آمد.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .