عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز عملیات لایه برداری رسوبات و سپر کوبی پل تاریخی آق قلا

در نشست مشترک فرماندار با مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مطرح شد:

آغاز عملیات لایه برداری رسوبات و سپر کوبی پل تاریخی آق قلا

آغاز عملیات لایه برداری رسوبات و سپر کوبی پل تاریخی آق قلا

 به منظور بررسی آخرین وضعیت پل تاریخی شهر آق قلا و تسریع در عملیات اجرایی مرمت این اثر باستانی،"الیاس هیوه چی" فرماندار به همراه حصار نوی سرپرست میراث فرهنگی شهرستان با"ابراهیم کریمی" مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در محل دفتر ایشان نشست مشترک برگزار کردند.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا،"الیاس هیوه چی"در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی این فرمانداری از پیگیری تخصیص اعتبار800میلیون تومان جهت مرمت پل تاریخی آق قلا در این شهرستان خبر داده و اظهار داشت: این اعتبار برای استحکام بخشی، مرمت و بازسازی این پل تاریخی، محوطه سازی و ساماندهی دیواره سازی اطراف آن هزینه خواهد شد.

 فرماندار شهرستان آق قلا به بحث فاضلاب وپسماندهای خانگی و تاثیر مخرب آن بر پایه های بنای پل تاریخی آق قلا اشاره داشته و از آغاز عملیات لایه برداری رسوبات و سپر کوبی خبر داده و اظهار امیدواری کرد تا پایان 31 تیر ماه این فاز از مرمت پل تاریخی به اتمام خواهد رسید.

 وی در پایان جلسه از مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خواست ضمن تسریع در عملیات اجرایی مرمت این پل تاریخی به لحاظ اهمیت آن برای شهرستان آق قلا نسبت به ایمنی و نصب حفاظ داربست های زده شده بر روی این پل اقدام نمایند.

 لازم به ذکر است پل تاریخی آق قلا، تنها پل با تزئینات آجری و بازمانده از دوران هنر آجر کاری در ایران است و مرمت و احیای این اثر تاریخی از اولویت های اهم میراث فرهنگی قرار گرفته است.

 پل آق قلا با قدمتی حدود 800سال از پل های شاخص گلستان و کشور است که پایه های پل در دوره سلجوقی و ساخت آن در دوره صفوی صورت گرفته است.

 

آغاز عملیات لایه برداری رسوبات و سپر کوبی پل تاریخی آق قلا

 

آغاز عملیات لایه برداری رسوبات و سپر کوبی پل تاریخی آق قلا

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 806
  • کد خبر : 22074