عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرماندار بندرگز از تشکیل مدیریت بحران در روستاها خبرداد


فرماندار بندرگز از تشکیل مدیریت بحران در روستاها خبرداد

فرماندار بندرگز از تشکیل مدیریت بحران در روستاها خبرداد

 فرماندار بندرگز گفت: باتوجه به ضرورت استفاده از ظرفیت دهیاری ها در پیشبرد اهداف مدیریت بحران کشور و تقویت مدیریت بحران در روستا، مدیریت بحران روستا با محوریت دهیاری تشکیل خواهد شد .

"علی اصغر میرزایی" در همایش روسای شوراهای اسلامی ودهیاران شهرستان بندرگز افزود: کلیه فعالیت های مدیریت بحران روستا با هماهنگی بخشدار و زیر نظر رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان صورت می گیرد .

فرماندار بندرگز ، استفاده بهینه از توان دهیاری ها و ظرفیت های محلی برای کنترل حوادث و کاهش اثرات مخاطرات طبیعی ، ایجاد آمادگی و توانایی در جامعه روستایی برای پیشگیری ، آمادگی و مقابله با حوادث غیر مترقبه ، ارتقاء سطح ایمنی در برابر حوادث طبیعی و آتش سوزی ، ایجاد روحیه و فرهنگ خود امدادی و مشارکت عمومی برای مقابله با حوادث و مخاطرات طبیعی را از اهداف مدیریت بحران در روستا بیان کرد .

میرزایی ، ایجاد نظام کنترل و نظارت برپیشرفت و اجرای عملیات بازسازی و باز توانی و طرحهای بهسازی و مقاوم سازی در سطح روستا و شناخت نقاط حادثه خیز با پتانسیل خطر پذیری بالا و انعکاس به مدیریت بحران شهرستان را از دیگر اهداف مدیریت بحران در روستا عنوان کرد .

نماینده عالی دولت در بندرگز ، گفت : دهیار به عنوان مدیر ستاد مدیریت بحران روستا و دهیاری به عنوان ستاد مدیریت بحران روستا تعیین می شود .

میرزایی ادامه داد : اعلام وقوع حوادث و سوانح طبیعی ، جمع آوری و تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی به مردم و مسوولان ، شناسایی نقاط آسیب پذیر روستا و حوادث و سوانح محتمل ، همکاری در انجام فعالیت های پیشگیرانه و رفع نقاط حادثه خیز در روستا ، جلب مشارکت های مردمی و سازماندهی استفاده از این مشارکت در مدیریت بحران ، تدارک آموزش های عمومی مدیریت بحران و برگزاری مانورهای آمادگی و مقابله با همکاری نهادها و سازمانها و همکاری با بخشداری و فرمانداری در امور باز سازی و باز توانی و ارائه گزارش عملکرد اقدامات انجام شده را از وظایف مدیر بحران در روستاها بیان داشت .

فرماندار بندرگز از تشکیل مدیریت بحران در روستاها خبرداد

 

فرماندار بندرگز از تشکیل مدیریت بحران در روستاها خبرداد


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 1475
  • کد خبر : 2245