عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی بندرگز در سال 95 برگزار شد


نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی بندرگز در سال 95 برگزار شد

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی بندرگز در سال 95 برگزار شد

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرگز در سال 95 با حضور اعضاء در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان بندرگز در این جلسه گفت : فرهنگ ، باور و آیین زندگی محسوب می شود و با برنامه ریزی در شورای فرهنگ عمومی ، فرهنگ درست جایگزین فرهنگ غلط شود.

"علی اصغر میرزایی" اظهار داشت : جایگاه جوامع را با فرهنگ آن جامعه می شناسند و در جامعه امروزی ، فرهنگ مهمترین مساله برای کشورها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اساس و پایه شکل گیری انقلاب ها ، فرهنگی است ، افزود : جامعه ای که سلطه پذیر باشد هم جزء فرهنگ آن است و جامعه ای که عظمت و بلندی داشته باشد و در مقابل سلطه و سلطه گری تحمل نداشته باشد و قیام کنند هم جز فرهنگ های غنی محسوب می شود.

این مقام مسوول ادامه داد : قدرت جوامع به فرهنگ آن جامعه است و فرهنگ جامعه به صورت اجتماعی است.

میرزایی با بیان اینکه فرهنگ اجتماعی اثرگذار و حرکت ایجاد می کند و در جوامع دیگر هم دیده می شود ، افزود : آنهایی که دارای فرهنگ غنی و کهن هستند جزء کشورهای پیشرفته به حساب می آیند.

وی اضافه کرد : بررسی های امروزه جوامع شاید از لحاظ تکنولوژی پیشرفته نباشد اما فرهنگ کهن و غنی از پیشینه های آن کشور است و جزء کشورهای پیشرفته فرهنگی محسوب می شوند.

فرماندار بندرگز در بخش دیگری از سخنان خود گفت : هر فرد و قشری ، فرهنگ خود را جزء افتخارات می داند و ما از کشورهایی هستیم که از تمدن و فرهنگ کهنی برخورداریم.

وی با بیان اینکه باید قدر فرهنگ خود را بدانیم افزود : در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید برنامه داشته باشیم و از داشته هایمان حفاظت و بروزرسانی کنیم و ضمن شناسایی آسیب ها در برنامه ریزی به آن پرداخته شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرگز ادامه داد : فرهنگ در همه حوزه ها تاثیر گذار و همواره در حال تکامل است و هیچ گاه در حوزه فرهنگ به انتهای کار نخواهیم رسید.

میرزایی گفت : در حوزه فرهنگ ، انسان همیشه باید در حال ترقی باشد.

وی خطاب به اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت : موضوعات فرهنگی شهرستان دسته بندی و به شکل قانونی کار توجه و برنامه ریزی شود و پیش رویم.

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی بندرگز در سال 95 برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 818
  • کد خبر : 23158