عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » از بحث های مهمی که باید در شورای اداری اتفاق بیفتد اخلاق اداری است

استاندار گلستان :

از بحث های مهمی که باید در شورای اداری اتفاق بیفتد اخلاق اداری است

از بحث های مهمی که باید در شورای اداری اتفاق بیفتد اخلاق اداری است

استاندارگلستان در جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز گفت : اخلاق اداری و مدیریتی یکی از بحث های مهمی است که باید در شورای اداری اتفاق بیفتد و اخلاق اداری و مدیریت و ارائه خدمات را توفیق الهی دانست.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، دوازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز که به ریاست دکتر صادقلو استاندار گلستان و با حضور مروتی معاون عمرانی استاندار و میرزایی فرماندار و جمعی از مدیران کل استانی ، امام جمعه بندرگز و روسای ادارات و نهادهای شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

دکتر صادقلو با تسلیت رحلت جانگداز آیت الله هاشمی و امام جمعه اهل سنت شهرستان ترکمن و با بیان اینکه عزت مال خداست و خدمت توفیق است نه منت ، گفت : جوهره عالم ، خدمت است و اعتقادات و باورها ، موجب ایجاد استراتژی رفتار می گردد که رفتار و خدمت صادقانه و خیرخواهانه و تکریم مردم و پدر و مادر راه رسیدن به عزتمندی است.

دکتر صادقلو ، صله رحم اداری ، پیوند عاطفی و هماهنگی ادارات و ارائه و تبادل تجربیات اداری ( موفق و ناموفق) و شناسایی مدلها و روش های بکارگرفته شده ، بررسی وضعیت ، گزارش کار و تحلیل آن را از شئون و اهداف برگزاری نشست های شورای اداری برشمرد.

استاندار گلستان به ظرفیت و قابلیت توسعه شهرستان بندرگز اشاره کرد و گفت : یکی از محورهای اصلی در مسیر توسعه ای شهرستان بندرگز ، بحث گردشگری است که با نگاه و توجه به ظرفیت های این بخش و برنامه ریزی بر اساس آن و حرکت در این مسیر ، پیگیر ایجاد طرح گردشگری آرمان طبیعت هستیم.

استاندار گلستان همچنین به طرح گردشگری آشوراده پرداخت و افزود: ایجاد زیرساخت های گردشگری در جزیره آشوراده که مصوبه هیات دولت بود در حال گذراندن مراحل اداری و کارشناسی است.

صادقلو بیان کرد: به دلیل موقعیت ویژه زیست محیطی این جزیره و امکان مخالفت کارشناسان با اجرای طرح های گردشگری در آن، 140 هکتار زمین در بندرگز و بندرترکمن به عنوان زمین های پشتیبان شناسایی و مهیا شده است تا در صورت لغو اجرای طرح در آشوراده، زیرساخت های گردشگری را در این زمین های ساحلی اجرا کنیم.

آشوراده تنها جزیره ایرانی خزر است که در سفر سال 93 دولت تدبیر و امید به گلستان مصوب شد که در 10 درصد این جزیره طرح های گردشگری و با نظر محیط زیست اجرایی شود.

استاندار گلستان ادامه داد: علاوه بر آن بندرگز ساختمان های تاریخی متعددی دارد که در صورت برخورداری از زیرساخت های لازم می تواند به جذب هر چه بیشتر گردشگر کمک کند.

وی اضافه کرد: واگذاری 26 هکتار از زمین های ساحلی بندرگز به شهرداری برای فراهم کردن امکانات مورد نیاز، دیگر اقدام استانی در کمک به توسعه گردشگری این شهر ساحلی است.

صادقلو به گلایه برخی شهروندان بندرگز به دلیل فاصله دور بیمارستان جدید از مرکز شهر اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید 440 میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز این مرکز مجهز درمانی هزینه کرد و شایسته نیست به خاطر فاصله 300 متری تا حریم شهر، این تلاش ها و خدمات نادیده گرفته شود.

وی بیان کرد: این بیمارستان در محل تردد مسافران قرار دارد و می تواند به محل مناسبی برای رونق گردشگری سلامت تبدیل شود.

در این جلسه علی اصغر میرزایی فرماندار شهرستان بندرگز ضمن خیرمقدم و تقدیر از حضور ارزشمند استاندار گلستان و هیات همراه به گزارش مختصری از شمای شهرستان و خصوصیات اقتصادی و ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری و غالب های درامدی اقتصادی و وجود شهرک و ناحیه صنعتی و ... در این شهرستان پرداخت.

فرماندار بندرگز در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و اقدامات صورت گرفته ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ، اظهار داشت : شناسایی و معرفی طرح ها و پروژه های پرورش ماهی های سرد آبی و گرم آبی ، پیگیری طرح های گردشگری سواحل و جنگل ، پیگیری و اجرای طرح های کنترل سیلاب و احداث حوضچه های تغذیه مصنوعی ، پیگیری طرح های فراوری محصولات کشاورزی و باغی و پیگیری ایجاد بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری ، 5 محور از برنامه های مهم مورد هدف شهرستان بوده که به استان ابلاغ شد.

وی افزود : تعداد واحدهایی که واجد دریافت تسهیلات مصوب ستاد تسهیلات استان بوده حدود 33 واحد صنعتی با رقمی بالغ بر 44 میلیارد تومان و 57 واحد کشاورزی و تولیدی ، بالغ بر 51 میلیارد تومان ، تعداد واحدهای موفق به اخذ تسهیلات در بخش صنعت 10 واحد بوده ، با مبلغی بالغ بر 11 میلیارد و 750 میلیون تومان ، و در بخش کشاورزی و تولیدی ، حدود 17 واحد با رقمی بالغ بر 16 میلیارد و 680 میلیون تومان و در مجموع 91 واحد واجد دریافت تسهیلات و اعتبارات شدند ، رقمی بالغ بر 95 میلیارد و 715 میلیون تومان ، 27 واحد با اعتبار 28 میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شدند در مجموع 27 واحد در شهرستان موفق شدند تسهیلات دریافت کنند.

میرزایی ادامه داد : تعداد کل پروژه های شهرستان در سال 95 در غالب 16 فصل و 70 پروژه با اعتباری بالغ بر 6میلیارد تومان و38 پروژ عمرانی است.

میرزایی در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید مبنی بر اینکه توسعه فراگیر و همه جانبه ، نگاه توسعه ای به روستاها صورت بگیرد اظهار داشت : کاروان تدبیر و امید در شهرستان راه اندازی شده به صورتی که قبل از حضور کاروان در روستاها ،  در دو جلسه متوالی ، یک جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستا با حضور شوراها ، دهیار و افراد صاحبنظر روستا در مکان فرمانداری انجام می گردد و طی فرصت یکماهه ، مسائل و مشکلاتی که پیگیری شده و به نتیجه رسیده را جمع بندی نموده و در یک روز مقرر با حضور امام جمعه و روسای ادارات در روستای مدنظر حضور پیدا می کنیم. مسائل و مشکلات از نزدیک بررسی می شود و خدماتی از طریق دستگاههای خدمات رسان همزمان ارائه می گردد، خیلی از مشکلاتشان مرتفع شده ، و جهت رفع کامل مشکلات از مدیران کل استانی هم دعوت می گردد و مردم روستا می توانند بصورت چهره به چهره مسائل و مشکلاتشان را با آنها در میان بگذارند.

میرزایی در ادامه اهم مسائل و مشکلات و کمبودها که تاثیر بنیادی در این شهرستان داشته از جمله : خسارت وارد شده به کشاورزان و سرما زدگی آذر ماه محصولات باغی مرکبات شهرستان که مسائل و مشکلات جانبی را بوجود آورد ، در بحث خرید محصولات باغی ، با وجودیکه ، همزمان استان مازندران هم نسبت به انتقال محصولات به این کارخانه اقدام می کرد منجر به بروز ترافیک در هنگام تحویل گرفتن محصول سبب توقف کامیون های حمل بار در مقصد گردید.

همچنین عدم ابلاغ بانک مرکزی در خصوص روند اعطای تسهیلات مصوب هیئت دولت جهت جبران خسارات باغداران ، موردی دیگر مربوط به زمینهای اوقاف شهرستان است که در فغالیت ها و اقدامات عمرانی شهروندان ، بویژه صدور اسناد مالکیت منجر به بروز مشکلات گردید. مورد بعدی در خصوص مشکلات ترافیکی در شهر بندرگز و خطرات عبور کشاورزان در نوکنده بود که مدیرکل محترم راه آهن وعده 5 زیرگذر با نصب باکس عبور و مرور را قبلا دادند.

فرماندار بندرگز افزود : بحث دوخطه شدن مسیر راه آهن بندرگز – گرگان   جزء پروژه های مهمی بود که از طریق مدیرکل راه آهن پیگیری های مکرری صورت گرفت که با مشکلات و محدودیت های اعتباری که وجود داشته بهره برداری از آن به تعویق افتاد.

وی هم چنین در خصوص بیمارستان جدیدالتاسیس اظهار داشت : بیمارستان جدید یکی از مجهزترین بیمارستان های استان است ، که برای راه اندازی و تجهیز آن بالغ بر 44 میلیارد تومان هزینه شده است. درخواست شهروندان گرامی مبنی بر دایر بودن کلینیک شبانه روزی در بیمارستان قدیم که مجوز آن از طریق دکتر فاضل رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی اخذ و بزودی این امر محقق خواهد شد.

فرماندار بندرگز ، درخواست ایجاد موزه شهرستان در ساختمان تاریخی گمرک را خواستار شد.

میرزایی در ادامه به بحث مشکلات پسروی آب دریا و بودجه هایی که برای سواحل استان با پیگیری های استاندار در سال 93 در نظر گرفته شده بود پرداخت و گفت : این مورد در سنوات بعد ادامه نیافته و محقق نگردید که جهت رفاه بیشتر شهروندان درخواست تحقق اعتبارات این بخش را داریم.

استاندار گلستان در ادامه از مدیران کل حاضر در جلسه خواست مسائل و مشکلات مطروحه در این جلسه را پیگیری کرده و با رسیدگی به آنها به حل مشکلات اهتمام داشته باشند.

از بحث های مهمی که باید در شورای اداری اتفاق بیفتد اخلاق اداری است

 

از بحث های مهمی که باید در شورای اداری اتفاق بیفتد اخلاق اداری است

 

از بحث های مهمی که باید در شورای اداری اتفاق بیفتد اخلاق اداری است

 

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 613
  • کد خبر : 29537