عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دانشگاه ها باید اجتماعی نمودن امر مبارزه با مواد مخدر مشارکت داشته باشند


دانشگاه ها باید اجتماعی نمودن امر مبارزه با مواد مخدر مشارکت داشته باشند

دانشگاه ها باید اجتماعی نمودن امر مبارزه با مواد مخدر مشارکت داشته باشند

عبدالقدیر کریمی معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با قدردانی از تلاش ها و اقدامات انجام شده در سال جاری از سوی ادارات و نهادهای این شهرستان برای مبارزه با موادمخدر و کاهش آسیب های اجتماعی، برلزوم استمرار این اقدامات تاکید کرد.
وی اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر و انجام اقدامات پیشگیرانه درحوزه آسیب های اجتماعی مورد اهتمام و تاکید جدی رهبری و ریاست جمهوری است که باید ازسوی دستگاه های اداری و اجرایی با جدیت دنبال شود.
وی گفت: امسال عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس بویژه در اجرای طرح فرهنگی کارزار اعتیاد درسطح استان و کشور بسیار خوب و مثبت ارزیابی شده است.
کریمی، نقش دانشگاه ها را درحوزه اقدامات فرهنگی و اجتماعی مبارزه با موادمخدر مهم ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه ها باید مشارکت بیشتری در اتاق فکر و ارائه راهکارهای علمی دراین حوزه برنامه های فرهنگی و اجتماعی مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر داشته باشند.
وی همچنین برلزوم ادامه فعالیت ها درقالب طرح شهید شوشتری در محله اسلام آباد و دو محله بدلجه و خواجه عبدالله انصاری (افغان آباد) گنبدکاووس درسال آینده تاکید کرد و یادآور شد: اجرای این طرح در سال آینده باید با اهتمام بیشتری پیگیری و از انجام اقدامات در محله اسلام آباد ، به عنوان الگویی در محلات پیشنهادی در سال جدید استفاده شود.
فرهاد شیبک معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه باقدردانی از تلاش یک ساله اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و کمیته های زیرمجموعه آن، گفت: درسال جاری این شورا و کمیته های آن در مجموع 184 مصوبه داشتند که بیشتر آنان اجرایی شده و یا درحال اجرا است.
وی همچنین از تهیه سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد توسط کمیته فرهنگی و پیشگیری خبر داد و افزود: این سند پس از اخذ نظرات تکمیلی اعضاءشورا در آینده ای نزدیک نهایی و تدوین می شود ضمن اینکه توجه به مسائل آموزش عمومی در حوزه ها و گروه های مختلف از جمله شاخصه های این سند است.
سرهنگ محمود علیفر فرمانده انتظامی شهرستان افزود: کشف مواد مخدر در سال جاری بر اساس شاخص های تعیین شده ازسوی ناجا، 16 درصد رشد داشته است.
وی متلاشی شدن 9 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در گنبدکاووس و دستگیری 642 معتاد متجاهر و تحویل آنها به مراکز ترک اعتیاد را ازدیگر نتایج تلاش های ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس در سالجاری ذکر کرد.
سرهنگ علیفر خاطر نشان کرد: کشفیات مواد مخدر در سال جاری در قالب اجرای 117 طرح امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده و مبارزه با مواد مخدر حاصل شده است.
دراین جلسه برخی روسای کمیته های شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدر گنبدکاووس نیز گزارشی از فعالیت های سه ماهه چهارم خود ارائه کردند، ضمن اینکه از اعضای این شورا نیز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
دانشگاه ها باید اجتماعی نمودن امر مبارزه با مواد مخدر مشارکت داشته باشند

 

دانشگاه ها باید اجتماعی نمودن امر مبارزه با مواد مخدر مشارکت داشته باشند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 741
  • کد خبر : 31692