عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایستادگی دربرابر ظالمان، بزرگترین درس شهیدان است

امام جمعه مینودشت در مراسم سومین روز شهادت شهید مهدی شکوری:

ایستادگی دربرابر ظالمان، بزرگترین درس شهیدان است

ایستادگی دربرابر ظالمان، بزرگترین درس شهیدان است

امام جمعه مینودشت در شرق استان گلستان، ایستادگی در برابر ظالمان و زورگویان زمان را بزرگترین درس شهیدان انقلاب و مدافع حرم به جامعه دانست و گفت: شهیدان این درس را از امام حسین (ع) آموخته اند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در مراسم سومین روز شهادت شهید مهدی شکوری از شهدای مدافع حرم گنبدکاووس اظهار داشت: امروز تنها نسخه شفا بخش جامعه اسلامی، ایستادگی دربرابر زورگویان جهان است که آمریکا در راس آن قرار دارد.
وی گفت: امروز ملت ایران با تاسی از رهبری انقلاب که مقتدرانه در برابر زورگویی آمریکا و متحدانش ایستاده است، در برابر این دشمن اصلی اسلام می ایستد و تا آخرین قطره خون از ارزش های و آرمان های اسلام و انقلاب دفاع می کند.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به حمله موشکی چند روز پیش آمریکا به پایگاه هوایی سوریه، اضافه کرد: این حمله که بدون مجوز قانونی، توسط رئیس جمهور یآمریکا که ادعای حقوق بشر دارد و از رئیس جمهور قبلی کشورش نیز به خاطر حمایت از داعش انتقاد می کرد، صورت گرفت.
وی تصریح کرد: این حمله نشان داد که دنیا بی حساب و کتاب است و آمریکا که دشمن اول امت اسلام است، تنها با هدف تقویت تروریست ها و تکفیری ها برای نبرد علیه مسلمانان اقدام می کند.
خطیب جمعه گنبدکاووس، خدا محوری و ولایت مداری را دو ویژگی شاخص دیگر شهیدان برشمرد و یادآور شد: شهیدان برای رضای خدا و دفاع از اسلام جان خویش را نثار می کنند و این بالاترین ارزش و مقام نزد خداوند است.
حجت الاسلام حسینی گفت: در بررسی وصیت نامه بیشتر شهیدان انقلاب اسلامی و نیز شهیدان مدافع حرم توصیه به اطاعت و پیروی از منویات رهبری (ولایت فقیه) آمده است که بایستی مورد توجه آحاد مختلف جامعه قرار گیرد.
وی به انتخابات 29 اردیبهشت امسال اشاره کرد و افزود: در این روز دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها برگزار می شود که حضور همه افراد واجد شرایط در انتخابات ضروری است.
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: حضور پرشور در انتخابات و انتخاب افرادی که صلاحیت کاری داشته باشند، مطالبه رهبری انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه مینودشت همچنین با تبریک و تسلیت شهادت مهدی شکوری از شهدای مدافع حرم، گفت: این شهید بزرگوار همچون مومنانی است که نه تنها دربرابر مشکلات داد و فریاد نمی کنند، بلکه در برابر آن علاوه بر صبر و شکیبایی و شکرگزاری به درگاه خدا، به استقبال مشکلات نیز می روند.
وی بابیان اینکه مصائب و مشکلات امتحان الهی هستند و انسان های مومن باید علاوه بر صبر و شکرگزاری به رویارویی با مشکلات بروند، افزود: امروز یکی از مشکلات جهان اسلام گروهک های تکفیری و داعشی هستند که شهیدان مدافع حرم به نبرد با آنان می روند.
دراین مراسم که درمصلی امام جعفر صادق(ع) گنبدکاووس برگزار شد و با مداحی و قرائت قرآن همراه بود، جمع زیادی از اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شاهد و ایثارگر، معاون استاندار و فرماندار ویژه ،علما و روحانیون، فرماندهان نظامی و انتظامی و نیز مسئولان این شهرستان حضور داشتند.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 443
  • کد خبر : 32443