عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 95 درصد مردم کلاله باسواداند

فرماندار کلاله:

95 درصد مردم کلاله باسواداند

95 درصد مردم کلاله باسواداند

فرماندار کلاله در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان گفت : بیش از 95 درصد از مردم شهرستان کلاله باسواد اند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کلاله نصرت برزگر در این جلسه با اشاره به اهمیت سواد و دانش و آگاهی در سطح اقشار مختلف مردم و خانواده ها گفت : نهضت سواد آموزی پیرامون تعلیم و تعلم و افزایش سطح سواد و دانش جامعه نقش پررنگ و بسزایی دارد که این مهم میطلبد تا نهضت سواد آموزی با تاسی از نص صریح و متعالی قانون اقدام به مبارزه به بیسوادی و تزریق دانش و آگاهی در سطح خانواده ها و کلیه اقشار جامعه کند .

وی مشکلات اساسی جامعه را از بی سوادی و عدم آگاهی به علوم و معارف برشمرد و افزود : تمام مشکلات جامعه منشعش بی سوادی در خانواده ها و بویژه سرپرستان خانواده است که باید پیرامون این موضوع برنامه ریزی های محوری و اساسی با افق های سند چشم انداز دیده شود .

رئیس آموزش و پرورش هم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این بخش گفت : به حمدلله سطح سواد در سطح شهرستان کلاله بیش از 95 درصد است که این خود نوید بخش حرکت مثبت در این حوزه دارد ولی مکفی نیست و باید تلاش بیشتری در راستای سواد آموزی و سایر علوم و دانش روز انجام شود .

طاهری اظهار داشت : در سال جاری 380 نفر سهمیه سوادآموزی ، 100 نفر برای دوره تحکیم و 174 نفر هم برای دوره اشتغال  شهرستان دیده شده  .

وی افزود : در سال گذشته از 255 سهمیه سوادآموزی که برای شهرستان دیده شده بود 192 نفر موفق به گذراندن این دوره شدند .

ایشان اولویت های سال جاری نهضت سواد آموزی را به شرح ذیل عنوان کرد ؛ 1- باسواد نمودند اولیا و افراد کم سواد و بی سواد 2- باسواد نمودن افراد سنین 10 تا 20 سال 3- با سواد نمودن افراد سنین 10 تا 49 سال 4- راه اندازی مراکز یادگیری محلی 5- طرح خودآموزی در دوره سواد آموزی 6- طرح هر مدرسه یک کلاس 7- طرح خواندن با خانواده 8- طرح های کتابخوانی 9- مهارت های زندگی در سه بخش (1- مهارتهای اساسی زندگی 2- حقوق شهروندی 3- مهارتهای اجتماعی ) و امسال نیز با موسسه کتب القران جهت اجرای طرح سواد آموزی تفاهم نامه منعقد شده است .


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 635
  • کد خبر : 34740