عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 4 طرح آموزشی و خدماتی برای پیشگیری از اعتیاد در گنبدکاووس افتتاح شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس

4 طرح آموزشی و خدماتی برای پیشگیری از اعتیاد در گنبدکاووس افتتاح شد

4 طرح آموزشی و خدماتی برای پیشگیری از اعتیاد در گنبدکاووس افتتاح شد

بهره برداری از چهار طرح آموزشی، مهارتی و خدماتی درحوزه پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی بهبود یافتگان مواد مخدر باحضور معاون استاندار و فرماندار ویژه ،دبیر شورای مبارزه با موادمخدر و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در گنبدکاووس آغاز شد.
برای راه اندازی این طرح ها که عصر دوشنبه مراسم بهره برداری از آن برگزار شد، مبلغ پنج میلیارد ریال توسط موسسه غیردولتی مهرآفرینان گنبدکاووس هزینه شده است.
مدیرعامل موسسه مهرآفرینان گنبدکاووس در این مراسم گفت: آموزشگاه فنی و حرفه ای کارآفرینان جوان، کارگاه خیاطی، سالن کنفرانس و مهمانسرا چهار طرح آموزشی، مهارتی و خدماتی این موسسه هستند که امروز به بهره برداری رسید.
سیدمحمد حسینی افزود: این موسسه غیردولتی، یک متجمع جامع آموزشی، درمانی و بازتوانی اعتیاد است که در حوزه پیشگیری، درمان و توانمند سازی بهبود یافتگان از اعتیاد فعالیت می کند.
وی، کم توجهی به توانمندسازی بهبودیافتگان از اعتیاد را از حلقه های مفقوده در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر دانست و اضافه کرد: درهمین راستا این موسسه اقدام به راه اندازی کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای و مهارت آموزی بهبود یافتگان نمود.
حسینی یادآور شد: علاوه بر بهبود یافتگان، خانواده های آنان و نیز زنان آسیب پذیر و یا در معرض آسیب نیز می توانند در کلاس های مهارتی این مرکز شرکت نمایند.
به گفته وی، خیاطی، برخی رشته های ساختمان شامل برق، نازک کاری، سفت کاری و جوشکاری و مددیاری از رشته های فعلی این موسسه برای آموزش بهبود یافتگان است.
مدیرعامل موسسه مهر آفرینان همچنین گفت: با راه اندازی کارگاه خیاطی این موسسه و درصورت حمایت جدی مسئولان برای 10 نفر به صورت مستقیم درمحل کارگاه و برای 30 نفر به صورت غیر مستقیم درقالب مشاغل خانگی شغل ایجاد می شود.
حسینی افزود: با رایزنی های انجام شده با انجمن صنفی انبوه سازان گنبدکاووس، بخشی از بهبود یافتگان پس از طی دوره آموزشی و با ضمانت این موسسه در طرح های ساختمانی به کارگرفته می شوند.
بخش درمانی موسسه مهر آفرینان گنبدکاووس نیز که سال گذشته به بهره برداری رسید، ظرفیت نگهداری و ترک اعتیاد 60 نفر را دارد.

4 طرح آموزشی و خدماتی برای پیشگیری از اعتیاد در گنبدکاووس افتتاح شد

 

4 طرح آموزشی و خدماتی برای پیشگیری از اعتیاد در گنبدکاووس افتتاح شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 716
  • کد خبر : 35265