عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سخنرانی فرماندار شهرستان در مصلای نماز جمعه بندرگز به مناسبت هفته دولت


سخنرانی فرماندار شهرستان در مصلای نماز جمعه بندرگز به مناسبت هفته دولت

سخنرانی فرماندار شهرستان در مصلای نماز  جمعه بندرگز به مناسبت هفته دولت

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، سخنرانی فرماندار شهرستان  به مناسبت هفته دولت در مصلای نماز  جمعه  بندرگز و با حضور مدیران دستگاههای اجرائی  برگزار شد.

علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و هفته دولت و همچنین شهیده مرجان نازقلیچی شهید منا ، به عنوان الگو و اسوه دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : براساس فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دولت و نظام جمهوری اسلامی باید  گزارش خدماتی را که براساس اهداف نظام مقدس به مردم شریف ارائه شده  به سمع و نظر مردم برسانند.

فرماندار بندرگز افزود :  شروع هفته دولت با حضور مسوولین استانی و شهرستانی ، با برگزاری زیارت عاشورا و غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای شهرستان و مراسم متمرکز بهره برداری از 58 پروژه عمرانی ، خدماتی  و اقتصادی با ارزش بالغ بر 162 ملیارد ریال در شهرستان اجراگردید ، از این تعداد حدود 30 پروژه عمرانی با ارزش بالغ بر 90 میلیارد ریال و پروژه های اشتغالزائی و تولیدی حدود 22 پروژه و به ارزش بالغ بر 52 میلیارد ریال و 6 پروژه کلنگ زنی با ارزش 20 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت . که اجرای  این طرحها و پروژه ها 150 نفر اشتغالزایی به همراه داشت. 70 نفر از طریق افتتاح پروژه ها و 80 نفر نیز در قبال تسهیلاتی که به واحدهای صنعتی از طریق برنامه های حمایتی نظیر تسهیلات رونق تولید اعطا گردید انجام شد.

میرزائی گفت : از جمله برنامه های هفته دولت در روز اول برگزاری مسابقات شنای آبهای آزاد کشور با حضور تیمهای ورزشی یازده استان کشور با حضور رئیس فدراسیون شنا  و سایر مسوولین کشوری بود و استان اصفهان به مقام نخست رسید ، تهران و مازندران مشترکا دوم و استان گلستان نیز مقام سوم را کسب کردند. این برنامه ها در ارتباط با بحث ستاد ساماندهی سواحل استان و جذب گردشگران عبوری ازشهرستان  حائز اهمیت بوده و برنامه های متنوعی  در این خصوص تدارک دیده شده است.

وی افزود : پروژه های شاخص هفته دولت در شهرستان که برای بهره برداری در هفته دولت برنامه ریزی شده شامل :  تجهیز و نوسازی و یکپارچه سازی اراضی سرطاق با اعتبار 3 میلیار دو 400میلیون ریال ، گازرسانی به امام زاده حبیب الله بخش نوکنده ، با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال  ، اجرای فاز دوم طرح هادی روستای لیوان شرقی ،دیواره سازی رودخانه های بندرگز و نوکنده و آسفالت معابر با 8 میلیارد و 600 میلیون ریال  می باشد که در قالب 58 پروژه  در این ایام مورد بهره برداری  قرار می گیرد.

فرماندار بندرگز اظهار داشت : پروژه هایی که دستگاهها در طی یکسال انجام دادند شامل ،  7 پروژه طرح هادی روستاها ، مسکن شهری و روستائی ، صدور اسناد مالکیت ، توسط بنیاد مسکن به ارزش 33 میلیارد ریال ، یک پروژه آبرسانی برای روستا ، توسط آب و فاضلاب روستائی ،  برای تکمیل پروژه های آبرسانی در سال جاری اعتبار تکمیلی تخصیص یافته است.  به ارزش 20 میلیارد ریال  ، البته برای شبکه ها 12 میلیارد ریال  اعتبار اختصاص داده شد. 5 پروژه آبندان وطنا ، جاده بین مزارع و آبیاری تحت فشار و سیستمهای مکانیزه آبیاری توسط جهاد کشاورزی با اعتبار  17 میلیارد ریال ، چهار پروژه لایروبی و دیواره سازی رودخانه ها به ارزش 6 میلیارد ریال  توسط آب منطقه ای ، 2 پروژه ، آسفالت مسیر تلور و جاده بندرترکمن و باغو کناره توسط اداره راه داری و حمل و نقل و شهرسازی ، 3 پروژه احداث مسکن مدد جویی و کلنگ زنی ساختمان بهزیستی توسط این سازمان با اعتبار 6میلیارد و 440 میلیون ریال  ، یک پروژه تکمیل کارگاه آموزش کشاورزی اداره فنی و حرفه ای ، دو پروژه آسفالت معابر و دیواره سازی رودخانه با 4 میلیارد ریال، شهرداری بندرگز، 3 پروژه مدارس روستائی گز غربی و سرطاق و مقاوم سازی مدرسه شهید نظری نوکنده آموزش و پرورش ،  و یک میلیارد ریال اعتبار نیز  برای پروژه های سال جاری برای آموزش و پرورش اختصاص یافت برای تکمیل  پروژه کانون فرهنگی  آموزشی و مابقی نیز برای تجهیز مدارس ، یک پروژه طرح آّ بخیزداری روستای وطنا با 2 میلیارد و 700 میلیون ریال ،  احداث 6 مسکن مدد جویی  با اعتبار 2 میلیارد و 385 میلیون ریال ، یک پروژه حفر یک حلقه چاه برای تامین آب شرب شهر بندرگز دو حلقه چاه در سال جاری نیزحفر شد ، یک حلقه هم در سال جدید جدید در نظر گرفته شده ، تا مشکل آب شهرستان در شهر های نوکنده و بندرگز نداشته باشیم.

همچنین پروژه های گازرسانی به یک واحد صنعتی و امام زاده حبیب الله بخش نوکنده ، اداره گردشگری با یک پروژه به  ارزش 4 ملیارد ریال ، صندوق کارآفرینی امید با  14 پروژه ارائه تسهیلات خود اشتغالی با اعتبار 4 میلیارد و 380 میلیون ریال ، شیلات یک پروژه پرورش ماهی و سه پروژه بهینه سازی به عنوان اهم پروژه های هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود :  طرحی تحت عنوان  روستاهای بدون بیکار در قالب توانمند سازی روستاها و ایجاد اشتغال پایدار در نظر گرفته شده ،  هر شهرستانی یک روستا مشخص شده تا مشکل اشتغال در روستاها مرتفع گردد، از طریق تسهیلات و حمایتهایی که انجام خواهد شد ازطرحهایی که ارائه می شود برای اشتغال، برای شهرستان بندرگز دوروستا به عنوان روستاهای هدف معرفی شده ، روستاهای لیوان شرقی و گز شرقی .

فرماندار بندرگز اظهار داشت : برنامه ملاقات عمومی در روزهای سه شنبه در محل فرمانداری صورت می گیرد و همه مردم می توانند بی واسطه با فرماندار و مسوولین شهرستان مسائل و مشکلاتشان را درمیان گذاشته و علاوه براین  برنامه اعزام کاروان امید که تا کنون دوازده روستا با حضور مسوولین و مدیران شهرستان مسائل و مشکلات روستا مورد بررسی قرار گرفته  و در جهت رفع آن اقدامات موثری صورت گرفته است، در این زمینه از  دهیاران و شوراهای روستاهای هدف دعوت می شود در جلسات هماهنگی حضور داشته باشند و گزارش اقدامات انجام شده نیز ارائه گردد.

وی افزود: برای ایجاد ارتباط بهتر با مردم شهر نیز می توانیم حضور مدیران شهرستان را در مصلای نماز جمعه داشته باشیم  و از این طریق مردم  و نمازگذاران ملاقات رودرو با مدیران داشته باشند و مدیران نیز در حد توان برای رفع مشکل اقدام نمایند.

میرزائی ثبت 8 اثر  تاریخی، فرهنگی شهرستان  در سال گذشته را به عنوان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته معرفی نمود.

سخنرانی فرماندار شهرستان در مصلای نماز  جمعه بندرگز به مناسبت هفته دولت

 

سخنرانی فرماندار شهرستان در مصلای نماز  جمعه بندرگز به مناسبت هفته دولت

  

سخنرانی فرماندار شهرستان در مصلای نماز  جمعه بندرگز به مناسبت هفته دولت

 

سخنرانی فرماندار شهرستان در مصلای نماز  جمعه بندرگز به مناسبت هفته دولت

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 663
  • کد خبر : 36918