عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ششمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد


ششمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، ششمین شورای اداری شهرستان بندرگز با حضور میرزائی فرماندار ، محمدی مشاور استاندار و دبیر ستاد اقامه نماز استان ، مدیران و مسوولان دستگاههای اجرائی شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز ، با اشاره به مناسبتهای اخیر از جمله روز خانواده اظهار داشت : اگه بخواهیم خانواده ای را الگو و سرمشق قرار دهیم ، بهتر است که خانواده ائمه اطهار ، انبیاء و اولیاء و بویژه اهل بیت مطهر رسول اکرم (ص) باشند ، زندگی آنان مملو از درسها و پیامهای سازنده می باشد ، دستگیری از یتیمان و نیازمندان ، بویژه در دنیای امروز که افراد بینوا و نیازمند در کنار ثروتمندان رو به فزونی می باشند. باید بدانیم که در دنیا جزء انجام کار خیر ، چیز دیگه ای عاید انسان نمی شود و پل و معبری است برای جایگاه ابدی ، همه این موارد امتحان الهی است ،درواقع ذات خلقت بشر را خداوند به گونه ای قرار داده که باید به این موارد بپردازد، برخلاف سایر مخلوقات که صرفا به مسائل غریزی می پردازند ،  انسان هم دارای  عقل و منطق و هم مسائل غریزی ، بنابراین مقوله اختیاراست که به انسان  قدرت انتخاب عطا نموده تا از ملائک بالاتر رود ، همچنین در کنار همه اینها خداوند راهنما و الگوهای محکمی  نظیر انبیا ، اولیاء و بویژه ائمه اطهار قرار داده و باید با کنکاش و بررسی برای زندگی اجتماعی و فردی خودمان از آنها بهره مند گردیم .

وی به مناسبت  روز تکریم از بازنشستگان افزود :  بازنشستگان هم جزء قشر خدوم و زحمتکش جامعه بودند و باید نگاه ویژه به آنها داشته باشیم ، هم در حوزه اداری و هم در حوزه کارگری و کشاورزی و ... بازنشستگان گنجینه هایی هستند که باید از تجربیات و خدماتشان بهره مند شویم  و به  خدمات خالصانه شان توجه نمائیم و ما باید بر اساس وظیفه انسانی و وجدانی از این عزیزان ، تکریم نمائیم .

فرماندار بندرگز گفت : ماه محرم و ماه حزن و اندوه را در پیش داریم ، باید تفکرو تعمق  لازم در اهداف قیام عاشورا نمائیم، چراکه محرم صرفا عزاداری و سینه زنی نیست ، دلیل عزیمت امام حسین (ع) از مکه به کربلا چه بود ، به بیان ساده این بود که یزید فاسد و فاسق خود را امیرالمومنین معرفی کرده بود ، اینکه فرزندان و نوادگان و ذریه رسول الله دست بیعت به حاکم جابر و فاسد بدهند کاملا مغایر با عقل و منطق است و احادیث و روایات محکمی از حضرت رسول اکرم (ص) بیان شده است ، ائمه و اطهار لایق و جایز ولایت و حکومت هستند  ولی یزید امیرالمومنین می شود ،حتی مردم در واقع نمی پذیرند همانطوری که یزید زمان ما که شاه بود غالب مردم با آن مبارزه و مقابله کردند ، بنابراین از امام حسین (ع) که دست پرورده حضرت رسول ، حضرت فاطمه و علی (ع) است اقدامی جز مبارزه و قیام بر علیه ظلم توقع نمی رفت.

میرزائی  یکی از پیامهای نهضت عاشورا عدم تحمل ظلم و ظلم پذیری دانست و افزود :  ادامه نهضت عاشورا  بحث امر به معروف و نهی از منکر بود، حضرت سید الشهدا فرمودند که من جز برای امر به معروف و نهی از منکر قیام نکردم . در همین ارتباط باید به تذکرات افراد در حوزه های مختلف کاری توجه کافی شود ، اگر نکات مطرح شده منطقی باشند باید بپذیریم  و جزء فرهنگ عمومی قرار گیرد ، که هم تبعیت از آموزه های دینی و هم تبعیت از حضرت سیدالشهدا است و در این راه جان خود و عزیزانش را فدا کردند.

علی اصغر میرزائی موضوع اقامه نماز را به عنوان یکی از پیامهای عاشورا عنوان کرد و اظهار داشت :  نماز ستون دین ماست  ، اگر نماز را بصورت صحیح و دقیقش با حضور قلب و نیت پاک و خالصانه ادا کنیم خیلی از  مشکلات حل خواهد شد و خداوند نیز کمک خواهد کرد. وقتی حضرت سید اشهدا در محاصره دشمن و در شرایط نامساعد جنگ و غلبه دشمن نماز را اقامه می کنند ، برای اثبات این حقیقت است که این جنگ صرفا برای  زنده نگهداشتن دین و اقامه نماز می باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت : هفته دفاع مقدس الهام گرفته از عاشورای حسینی است  ، براستی که  هیچ انگیزه ای جزء نیات و اهداف عاشورایی در این جنگ وجود نداشت ، همانند واقعه صحرای کربلا رزمندگان  زن و زندگی و فرزندان را رها کرده و برای دفاع از دین ،  انقلاب اسلامی ، و سرزمین رفتند ، بنابراین باید از فداکاری رزمندگان اسلام درس بگیریم ، هفته دفاع مقدس بهانه ایست برای بازنگری و یادآوری این حماسه بزرگ ، نکته بسیار مهم در این جنگ این بود که  امام راحلمان به ما آموخت که دشمن هر چند قوی باشد با قدرت ایمان می توان در برابرش  ایستادگی نمود  و این حقیقت را رزمندگان ما به اثبات رساندند و در ادامه محور مقاومت در برابر دشمنان منطقه با درایت و توجهات  مقام معظم رهبری اثبات نمودند. شکست قریب الوقوع داعش در عراق و سوریه که دشمن نیز به آن اذعان کرده نتیجه مقاومت در برابر زیاده خواهی و ظلم و ستم مستکبرین می باشد و همه اینها درسهای عاشوراست .

وی افزود : یادمان نرفته پیام مهم امام راحل برای شکست  حصر آبادان ، لشگر قدرتمندعراق با تمام قدرت و تجهیزات به سمت مرزهای ایران و کشوری که تازه انقلاب کرده  و تثبیت نشده هجوم آورد ولی با مقاومت رزمندگان اسلام در کنار دروازه های خرمشهر زمین گیر شد  و این از افتخارات ماست. سقوط هواپیما و شهادت سرداران در 5 مهر ماه ایام بزرگداشت این عزیزان و پیروزمندان عملیات حصر آبادان می باشد.

میرزائی به بحث  بازگشائی مدارس اشاره کرد و اظهار داشت : بازگشائی مدارس در واقع گشوده شدن درهای علم و دانش بروری فرزندان ما می باشد ،  سنگ بنای دین ما نیز بر علم و علم آموزی بوده ، با علم و دانش می توان درک بهتری از مسائل دینی داشت چون اصول دین ما بر اساس تحقیق و پژوهش و آگاهی می باشد.

فرماندار بندرگز با توجه به تشکیل ستاد استقبال از مهر گفت : کلیه دستگاههای مربوطه در چهارچوب  ستاد استقبال از مهر همکاری لازم در جهت بازگشائی مدارس معمول دارند.

میرزائی در خصوص بحث اقتصاد مقاومتی بیان داشت : در سال تولید و اشتغال  باید اقدامات موثر در جهت ایجاد اشتغال صورت گیرد. همه ادارات باید سهم اختصاص داده شده برای اشتغال و تولید را به نتیجه برسانند ، همچنان که مقام معظم رهبری موضوع مهمی را به عنوان شعار سال مطرح فرمودند ، این شعار باید عملیاتی گردد ، دولت در سطح کلان برنامه ریزی های لازم صورت داده و ماهم باید در سطح شهرستان حداقل سهم خودمان را در این رابطه ادا کنیم .همچنین طرح کارورزی باید بطور جدی از سوی اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود و گزارشات مستمر در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان در سامانه مربوطه ارائه گردد.

فرماندار بندرگز اظهار داشت : تسهیلات در نظر گرفته شده برای سرمازدگی محقق شده و اعتبار لازم به بانک شهرستان نیز واریز شده ، همچنین طرحهای شیلاتی و پرورش میگو فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال خواهد بود که در قالب تاسیس شرکتهای تعاونی و ...  از این بستر فراهم شده می توان استفاده نمود .واحدهای صنعتی هم باید بیش از پیش در جهت افزایش تولید گام بردارند.

وی به مرکز دیالیز شهرستان اشاره کرد و گفت :  با توجه به  مراجعات بیماران و خانواده ها ، پیگیریهای لازم انجام شده و از طریق بنیاد بیماریهای خاص دو دستگاه دیالیز در سال 95 اهدا شده و با پیگیریهای ریاست دانشگاه علوم پزشکی  8 دستگاه دیالیز تا 15 آبان سال جاری تحویل شهرستان خواهد شد.

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد

 

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد

 

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد

 

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز برگزار شد

 


 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 340
  • کد خبر : 37616