عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ضرورت توجه جدی به "بهداشت و سلامت روان"

جمالی فرماندار کردکوی تأکید کرد:

ضرورت توجه جدی به "بهداشت و سلامت روان"

ضرورت توجه جدی به "بهداشت و سلامت روان"

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری کردکوی؛ جمالی فرماندار کردکوی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با اشاره به اینکه تغییرات سریع ساختارهای اجتماعی،تفاوتهای بین نسلی ،اقتصادی ،فرهنگی،جنسیتی و ارزشی موجب بروز برخی مسایل اجتماعی و کاهش آستانه تحمل  و افزایش برخی آسیبهای روانی افراد جامعه گردید، گفت: توجه جدی به بهداشت و سلامت روان، امری ضروری بوده که مستلزم آگاهی بخشی و حضور  فعال حوزه مشاوره در جامعه بویژه در مراکز بهداشتی و درمانی است.
وی در ادامه خواستار مشارکت همه ادارات در تشکیل کارگاههای آموزشی سلامت روان ویژه کارکنان ادارات بصورت ماهیانه شد و افزود؛ فراهم سازی بسترهای آموزشی و آگاهی بخشی از کارآمدترین شیوه های برون رفت از این نوع از آسیبهای اجتماعی است که فعال شدن حوزه اجتماعی مجموعه بهداشت و درمان نیز بر همین اساس می باشد.
جمالی گفت: تجربه ثابت کرده است هرچه آموزش های اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه قبلی جدی تر بوده است در آن بخش موفقیت بیشتر بوده است. تا جاییکه به این می رسیم که باید بدنبال بازگشت آموزشها به دوران کودکی و نوجوانی و اجرای جدی و موثر تر کردن آموزشهای اجتماعی در مدارس باشیم.

 

جمالی رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان، با اشاره به اهمیت نظام ارجاع الکترونیک و ثبت اطلاعات در حوزه سلامت، گفت : حرکت به سمت نظام الکترونیکی در همه بخش ها امری ضروری بوده و تشکیل بانک اطلاعات بهداشت و درمان افراد، دسترسی سریع و آسان به پرونده مراجعین ، ایجاد سابقه پزشکی منسجم ، جلوگیری از مراجعات مکرر و درمانهای ناهماهنگ و دسترسی مدیریت و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان به آمارو اطلاعات دقیق جامعه هدف و تسهیل برنامه ریزی های میان مدت و بلند مدت را از فواید نظام ارجاع الکترونیک برشمرد .

وی افزود از الزامات تحقق این سیستم جلب مشارکت جامعه با اطلاع رسانی گسترده و از طرفی تامین و پشتیبانی الزامات اجرایی آن، بویژه در دسترس بودن پزشک خانواده بشکل مطلوب می باشد.

  فرماندار کردکوی با اشاره به تجربیات سالهای گذشته و تبعات و پیامدهای شیوع بیماری های واگیر دار، خواستار فعال تر شدن ادارات محور کار ، همکاری ادارات شهرستان برای اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از بیماری های واگیر ، از جمله انفولانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی شد.

  لازم بذکر است علاوه بر پیگیری مصوبات گذشته، در این جلسه عبدالسلام مهیمنی مشاور ریاست دانشگاه و مسول دبیرخانه کمیته اجتماعی و مشارکتهای دانشگاه علوم پزشکی گلستان و ملوندی نماینده معاونت بهداشت دانشگاه بترتیب به گزارش و طرح موارد و برنامه های حوزه اجتماعی و مشارکتها و نظام ارجاع الکترونیک پرداخته و خواستار حمایت کارگروه سلامت و همکاری ادارات شهرستان شدند.

ضرورت توجه جدی به "بهداشت و سلامت روان"

 

ضرورت توجه جدی به "بهداشت و سلامت روان"

 

ضرورت توجه جدی به "بهداشت و سلامت روان"

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کردکوی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 448
  • کد خبر : 38381