عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی از راهکارهای توسعه فرهنگی است

فرماندار شهرستان آق قلا به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی:

نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی از راهکارهای توسعه فرهنگی است

نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی از راهکارهای توسعه فرهنگی است

 فرماندار شهرستان آق قلا گفت : نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی از راهکارهای توسعه فرهنگی است.

صبح امروز شنبه 20 آبان ماه ، همزمان با آغاز گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی ، "امانگلدی ضمیر" فرماندار شهرستان آق قلا با صدور پیامی ضمن تبریک فرار رسیدن این هفته به اصحاب قلم و اندیشه بر نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی به خصوص نسل نوجوان و جوانان ایران اسلامی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا ، در پیام رئیس انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان آمده است :

"بسم الله الرحمن الرحیم"

کتاب میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است.کتاب به عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال ، و تنها مونس انسان های اندیشمند است که حتی در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتری یافته است.

اهمیت کتاب و مطالعه در دین اسلام تا آنجاست که خداوند متعال آیه های رحمت خود را در دل مصحفی ارزشمند و در قالب معجزه ای راهگشا بر نبی خود نازل کرده و مسلمانان را به دانش اندوزی توصیه می کند. کتاب از دیرباز ، حافظ و احیا کننده تفکر و اندیشه های والا و منبع عظیمی بوده است که طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب نموده، ارزیابی شرایط و امکانات موجود فرهنگی مبین این نکته است که امروزه کتاب می تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کار آمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن مرز و بوم است و کشور تاریخی ما ایران اسلامی نیز از قدیم الایام تاکنون با داشتن تمدنی چندهزارساله و مراکز متعدد علمی، فرهنگی و کتابخانه های معتبر و علما و دانشمندان بزرگ با آثار ارزشمند تاریخی سرآمد دول و ملل دیگر بوده و در عرصه فرهنگ و تمدن جهانی بسان خورشیدی تابناک همچنان می درخشد و با فرزندان نیک نهاد خویش هنرنمایی می کند.

خوشبختانه برخورداری فرهنگ ارزشمند ما از ریشه‌های قوی ، نگرشها و پویشهای فرهنگی ما را قدرت و استحکام فزاینده‌ای می‌بخشد؛ زیرا ما با فرهنگی رشد کرده‌ایم که تمامی جلوه‌های افتخارآفرین‍َش ، نمودهای راستین فرهنگی‌اند. نخستین جلوۀ باشکوه چنین ارزشی را می‌توان در ابتدای برنامه‌های پیامبر عظیم‌الشأن اسلام یافت، که رسالتش را با فرمان‌ِ «خواندن» از سوی خداوند آغاز می‌کند و پی می‌گیرد. در همین فرهنگ مقدس است که خداوند یگانه، به قلم و حرمت آن سوگند یاد می‌کند و معجزۀ جاودانۀ آخرین سفیر الهی را یک کتاب آسمانی تشکیل می‌دهد.

هفته کتاب فرصت مناسبی است در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و در این راستا همه اندیشمندان ، فرهیختگان ، نهادهای فرهنگی و اجتماعی می توانند با برنامه ریزی در جهت نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه گام بردارند.

اينجانب ضمن گرامیداشت آغاز هفته کتاب ، کتابخوانی و کتابدار ، از اهتمام و همراهی همه کسانی که با فکر ، اندیشه ، قلم و قدم در راستای اعتلای کتاب ، کتابخوانی و گسترش فعالیت کتابخانه های عمومی در شهرها و روستاهای شهرستان آق قلا گام بر می دارند قدردانی می نمایم و برای همه این عزیزان توفیقات روزافزون را از درگاه باریتعالی خواستارم.

"امانگلدی ضمیر"

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی

شهرستان آق قلا



ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 925
  • کد خبر : 39212