عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی-عشایری اجرایی میشود


قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی-عشایری اجرایی میشود

  فرماندار علی آبادکتول گفت: قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اجرایی می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری،حسن هدایتی کتولی فرماندار شهرستان علی آباد کتول با اشاره به اجرایی شدن این طرح گفت:بنا به ابلاغ سیاست های اقتصادمقاومتی و شعارسال "تولید و اشتغال"،دولت جمهوری اسلامی ایران؛ در راستای اشتغالزایی و تقویت تولیدات داخلی، طرح حمایت ازتوسعه و ایجاداشتغال پایدار در مناطق روستایی را با اعطای تسهیلات مربوطه ،دولت محترم تدبیرو امید در دستورکار قرارداده است.

وی افزود:طرح هایی که شامل اعطای تسهیلات می شوند عبارتند از:۱-طرحهای صنعتی ۲-طرحهای کشاورزی۳-طرحهای خدماتی

فرماندارعلی اباد کتول با اشاره به شرایط جهت دریافت تسهیلات اظهارداشت:متقاضیان می توانند با انتخاب یکی از طرحهای فوق الذکر و با ارائه طرح توجیهی ،با داشتن شرایط لازم، برای معرفی به دستگاه اجرایی مربوطه (جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، اداره تعاون و...) اقدام نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان در خصوص نرخ پرداخت تسهیلات تصریح کرد:. تسهیلات با نرخ۶درصد شامل کسانی که درروستاها و عشایر غیرمرزی هستند می شود ونرخ ۱۰ درصد برای تٲمین سرمایه کارگاههای تولیدی در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت می باشند.

فرماندار در ادامه افزود: طرح هایی که تا 250 میلیون تومان متقاضی دریافت تسهیلات باشند در کارگروه و کمیته فنی شهرستان بررسی و تٲیید می شود ولی طرحهای بالای250 میلیون تومان باید در کارگروه استان بررسی و تٲیید شود.

حسن هدایتی کتولی فرماندار شهرستان علی آباد کتول در پایان اظهارداشت:مهلت پرداخت اقساط و دوره تنفس تسهیلات به تناسب طرح متقاضی تعیین می شود اماحداکثر دوره تنفس ۱سال وحداکثر زمان پرداخت اقساط ۶سال می باشد.

قابل توجه متقاضیان گرامی نکات مهم دیگرکه ازفرماندارمحترم شهرستان اشاره شده شامل نکته های ذیل می باشد.

۱- هر متقاضی (حقوقی و حقیقی) تنها می تواند یک طرح ارائه نماید.

۲- همه طرح های کوچک و بزرگ باید دارای مجوز از اداره مربوطه و طرح توجیهی مکتوب باشند.

۳- متقاضی باید طرح خود را در سایت اینترنتی" سامانه کارا" ثبت و کدرهگیری دریافت نماید.

در پایان متقاضیان محترم جهت کسب اطلاعت بیشتر میتوانند با دبیر ستاد اشتغال شهرستان ((اداره تعاون ؛کار و رفاه اجتماعی )) با شماره تماس 34221844 و مسئول واحد اشتغال فرمانداری آقای رضوی با شماره تماس 34234001 در ساعات اداری ارتباط برقرار نمایند.


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .