عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اعتبار معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری 2500 میلیارد ریال است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در گنبدکاووس:

اعتبار معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری 2500 میلیارد ریال است

اعتبار معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری 2500 میلیارد ریال است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از کشتگاه خورشیدی در روستای دوزاولوم بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس با بیان اینکه امسال برای این معاونت مبلغ 2500 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است گفت: در صورت اختصاص کامل این مبلغ، هزار میلیارد ریال در حوزه اشتغال بویژه پرداخت مابه التفاوت کارمزد 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می شود.
سیدابوالفضل رضوی افزود: بقیه اعتبارات امسال معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری که 1500میلیارد ریال است صرف کمک به جاده سازی و آبرسانی به روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته می شود.
رضوی اضافه کرد: در حوزه جاده سازی و آبرسانی، دو وزارتخانه راه و شهرسازی و نیرو نیز اعتبارات ویژه دارند که از آن هم استفاده می شود.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه امسال برای آبرسانی به روستاها 300 میلیون دلار پیش بینی شده که با احتساب 40 هزار ریال به ازای هر دلار، مبلغ ریالی این اعتبار به 12 هزار میلیارد ریال بالغ می شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: بسیار از جاده های روستایی کشور با عمر بالای 30 سال نیاز به بهسازی و تعریض دارند و لازم است اعتبارات ویژه ای به این بخش اختصاص یابد.
در این بازدید که معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس و مدیر کل امور روستایی استانداری گلستان نیز حضور داشتند، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از نخستین کشتگاه خورشیدی در منطقه مرزی گنبدکاووس که در امر خشک کردن میوه به صورت ارگانیک فعالیت می کند، بازدید کرد.
مرحله اول این مجموعه که شامل کشتگاه خورشیدی و خشک کردن میوه ها است، ظرفیت تولید سالانه 194 تن میوه خشک ارگانیگ را دارد که 90 درصد آن صادر می شود و با هزینه 67 میلیارد ریال و اشتفالزایی 120 نفر، بهار امسال افتتاح شد.
مرحله دوم این مجموعه که تولید برق خورشیدی به مقدار 200 کیلووات برق مورد نیاز این مجموعه است در زمینی به مساحت 42 هزار متر مربع با هزینه 25 میلیارد ریال در دست احداث است

اعتبار معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری 2500 میلیارد ریال است

 

اعتبار معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری 2500 میلیارد ریال است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 449
  • کد خبر : 49459