عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هفته هشتم مسابقات سوارکاری کورس پائیزه شهرستان آق قلا برگزار شد

با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار:

هفته هشتم مسابقات سوارکاری کورس پائیزه شهرستان آق قلا برگزار شد

هفته هشتم مسابقات سوارکاری کورس پائیزه شهرستان آق قلا برگزار شد

عصر روز جمعه 9 آذر ماه، هفته هشتم مسابقات سوارکاری کورس پائیزه شهرستان آق قلا،با حضور"نورمحمد تربتی نژاد"و شهرام غراوی"نمایندگان مردم شریف شهرستانهای گرگان و آق قلا و شرق استان در مجلس شورای اسلامی،"امانگلدی ضمیر"فرماندار،اعضای شورای تامین،مسئولین دستگاههای اجرایی و انبوه مشتاقان این ورزش مفرح و سنتی منطقه در مجموعه سوارکاری شهر آق قلا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا،هفته هشتم رقابت های سوارکاری پائیزه شهرستان آق قلا با حضور 50 راس اسب از نژادهای دوخون،تروبرد و ترکمن برگزار شد.

این هفته از رقابت ها در هفت دور به مسافت های هزار و 1200 متر با حضور خیل مشتاقان این ورزش اصیل منطقه برگزار شد و در مجموع به اسب های برتر دورهای هفت گانه در پایان رقابت ها،935 میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان و صاحبان اسب های برتر تعلق گرفت.

در دور نخست اسب های سه ساله هندیکاپ نژاد ترکمن در مسافت هزار متر رقابت کردند که جواد آچاک با اسب شادکام قهرمان شد و امین محمدی با اسب یادگار سیناخ و اسحاق یزدانی با اسب بچه سیناخ مقام دوم و سوم این دور را به خود اختصاص دادند .

دومین دور این رقابتها با حضور اسب های دو ساله نژاد دوخون در مسافت هزار متر برگزار شد که نورمحمد بهادر با اسب امپراطور قانقرمه زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و آق اویلی بشگرد با اسب کرایس مقام دوم را تصاحب کرد و عنوان سومی این دور به یعقوب توسلی با اسب تاپیک تعلق گرفت.

در دور سوم این هفته از رقابت ها اسب های دو ساله نژاد دوخون برای مسافت هزار متر وارد دپار شدند که جواد آچاک با اسب شیرشاه زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و عبدالحلیم قبادی با اسب تای گون و علیرضا شامیر با اسب جوی وان، دوم و سوم شدند.

دور چهارم با رقابت بین اسب های دو ساله نژاد تروبرد در مسافت هزار متر شکل گرفت و نورمحمد بهادر با اسب راکت من زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و قهرمان شد و آق اویلی بشگرد با اسب دیواهج و عبالحلیم قبادی با اسب هج کروز دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب های نژاد دو خون بالای سه سال وارد دپار شدند که آرمین آق آتابای با اسب کینگ ولف قهرمان شد و متین جرجانی با اسب بادیگارد و آق اویلی بشگرد با اسب داز تاجر عناوین دوم وسوم را تصاحب کردند .

ششمین دور هفته هشتم رقابتها بین اسب های هندیکاب دو خون بالای سه سال برگزار شد که قربان محمد اودک با اسب مشکل قهرمان شد و عنوان دوم و سوم این دور به ترتیب به نور محمد بهادر با اسب سیتی دنسر و آق اویلی بشگرد با اسب آرشا رسید.

در آخرین و هفتمین دور این رقابت ها نیز اسب های دو خون کلاس چهار بالای سه سال با هم به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب جانان قهرمان شد،پیمان قلر عطا با اسب اریس به مقام دوم رسید و مقام سوم نیز به آرمین اق آتابای با اسب میراث بندر تعلق گرفت.

 

هفته هشتم مسابقات سوارکاری کورس پائیزه شهرستان آق قلا برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 528
  • کد خبر : 54092