عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کلاله یک شهرستان بحران خیز است

فرماندار کلاله در جلسه مدیریت بحران:

کلاله یک شهرستان بحران خیز است

کلاله یک شهرستان بحران خیز است

فرماندار کلاله در جلسه مدیریت بحران شهرستان گفت: کلاله یک شهرستان بحران خیز است که اگر می خواهیم به سمت توسعه برویم باید مباحث بحرانی را برطرف کنیم. 

نصرت برزگر افزود: در این راستا به اتفاق مدیرکل بحران تمام مناطق را جزء به جزء رصد کردیم و امید داریم تا انشالله این موانع بحرانی را از سر راه برداریم.

وی اظهار داشت: کلاله نقاط حادثه خیز و مسایل بحرانی بسیار زیاد با منابع محدود دارد که انتظارم از مسئولین، پیگیری برای رفع این موانع است تا بتوانیم منابع را جذب کنیم.

وی خطاب به مسئولین شهرستانی گفت: علی رغم اینکه مسئولین استانی پیگیر هستند، اگر شما پیگیر رفع این نواقص و نقاط حادثه خیز نباشید اتفاقی نخواهد افتاد .

فرماندار با اشاره به کمبود تجهیزات گفت: یکی از معضلاتی که ما در شهرستان با آن دست به گریبان هستیم کمبود تجهیزات است و از شما میخواهم تا این کمبود منابع و تجهیزات را به مسئولین استانی اعلام کنید.

 

 * 27 روستای شهرستان با مشکل حوادثی مواجه است 

حسینی رئیس بنیاد مسکن نیز در این جلسه با اشاره به روستاهای حوادثی شهرستان گفت: در کلاله 27 روستا حوادثی هستند که در 2 مرحله به اتفاق مدیرکل بحران از این مناطق بازدید داشتیم که نقطه عطفی بود تا مسال بحرانی را به مدیران استانی نشان دهیم.

وی با اشاره به مسایل بحرانی گفت : مهمترین مسئله در شهرستان رانش ، ریزش و نشست زمین است و باید ادارات در اعطای مجوزهای ساخت بخصوص در این مناطق حادثه خیز با دقت بیشتر و تعامل با بنیاد مسکن اقدام به ارائه مجوز کنند .

حسینی با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر اصولی گفت : در بحث ساخت و ساز، دهیاری ها رعایت حرایم را داشته باشند بطوریکه موارد متعددی بوده که گزارش شده در حریم رودخانه ها و فشار قوی ساخت و ساز صورت گرفته است.

وی با اشاره روستاهای جابجایی تصریح کرد: 10 روستا در این شهرستان باید جابجا شوند و در روستای حاجی بیک علی رغم تخصیص زمین و نصب تیرهای برق مردم رغبت به جابجایی نشان نمی دهند و بحث اصلی شان نیز راه ارتباطی سایت جدید است و تاکنون در سایت جدید 130 واحد کار انجام گرفته است.

وی گفت : نقشه تکمیلی روستای سوار وسط نیز تکمیل و مشکلات جابجایی نیز رفع شده و با تحویل زمین کار ساخت آغاز میشود.

 

کلاله یک شهرستان بحران خیز است


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 872
  • کد خبر : 5549