عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان از دستاوردهای دین مبین اسلام است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس:

وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان از دستاوردهای دین مبین اسلام است

وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان از دستاوردهای دین مبین اسلام است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در همایش انقلاب اسلامی، اتحاد ملی و وحدت امت اسلامی در گنبدکاووس ، وحدت بین اقوام و مذاهب را در پیروزی انقلاب اسلامی موثر دانست و گفت: وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان از دستاوردهای دین مبین اسلام و اساس تعالیم و آموزه های دینی است که باید همه ما در حفظ این وحدت تلاش کنیم.

مهندس حمیدی افزود: در شرایطی که دشمنان به انحای مختلف در جهت ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی تلاش می کنند، مسلمانان باید بدنبال تحکیم وحدت و یکپارچکی بیشتر برای خنثی سازی این توطئه ها باشند.

وی افزود: ادامه وحدت مردم ایران سبب شده تا بتوانیم در سایه رهبری های حضرت امام و مقام معظم رهبری در برابر همه دسیسه های دشمنان پیروز شویم.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بی آزار شیرازی نیز در این همایش گفت : این انقلاب به رهبری حضرت امام با وحدت کلمه ای که خواسته خداوند، پیامبر و اهل بیت بوده، به پیروزی رسید.
وی گفت: حضرت امام خمینی (ره) هیچ وقت در سخنان خود کلمه تقریب بکار نبرده اند بلکه ایشان همیشه بر مسئله وحدت تاکید داشته اند.
این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وحدت بین مسلمانان گفت: معظم له نیز هر گونه توهین به مقدسات و مذاهب را حرام دانستند و این مهم هم حکم شرعی و هم حکم حکومتی است و همه ما ملزم به رعایت آن هستیم.
دکتر بی آزارشیرازی با بیان اینکه حکومت اسلامی ایران بر پایه توحید بنا شده است، گفت: خروجی این حکومت وحدت کلمه است در حالی که اساس حکومت طاغوت شرک و خروجی آن نیز تفرقه در میان مردم است.
وی در ادامه با بیان اینکه فرقه گرایی در اسلام مساوی با شرک است ، گفت: بزرگترین مشکل مسلمان کمرنگ کردن اسلام و پررنگ کردن فرقه ها است در حالی که اگر بخواهیم به وحدت برسیم باید مثل صدر اسلام فرقه گرایی را کم رنگ و اسلام را پررنگ کنیم تا با نعمت اسلام به وحدت و برادری برسیم.
این استاد دانشگاه افزود: اصول دین در میان همه مسلمانان مشترک است و در جزئیات اختلاف نظر وجود دارد و طبق دستورات اسلام می توان در این بخش از هر مجتهدی پیروی کرد.
وی تاکید کرد: به همین خاطر نباید مذاهب را عامل تفرقه در دنیای اسلام بدنیم.
در این آیین که همزمان با سومین روز دهه مبارک فجر در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ائمه جمعه و جماعات، علما و روحانیون شیعه وسنی منطقه حضور داشتند.

وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان از دستاوردهای دین مبین اسلام است

 

وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان از دستاوردهای دین مبین اسلام است

 

وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان از دستاوردهای دین مبین اسلام است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1098
  • کد خبر : 5815