عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه فوق العاده شورای مدیریت بحران شهرستان ترکمن

با حضور فرماندار و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛

جلسه فوق العاده شورای مدیریت بحران شهرستان ترکمن

جلسه فوق العاده شورای مدیریت بحران شهرستان ترکمن

جلسه فوق العاده شورای مدیریت بحران شهرستان ترکمن بامداد روز شنبه سوم فروردین با حضور  فرماندار، نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و سایر مسدولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه چی فرماندار و رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان با اشاره به وقوع سیلاب در شهرستان آق قلا اظهار کرد: ارتفاع آب سرریز سدگلستان ۱ متر و ۷۰ سانتی متر بود اگر سد شکسته میشد شهرستان گنبد و سایر شهرستان های مسیر به زیر آب می رفت.
وی افزود: حجم و گستردگی بارندگی و هجوم سیلاب در سطح گسترده قابل پیش بینی نبود و امکانات و تجهیزات مدیریت بحران در استان پاسخگو نبود. شهرستان های درگیر نیاز به بیل مکانیکی بود تاخیرها در جابجایی این بیل ها هم نارضایتی به دنبال داشت.
فرماندار گفت: این بارندگی در چندصد ساله اخیر بی سابقه بوده طوری که در بندرترکمن در روز اول ۱۴۰ میلی متر بارش داشتیم. این بارش در طول سه روز اتفاق افتاد ۷۰درصد میانگین بارش های سالانه استان بود لذا کنترل این حجم آب هم امکانات و تجهیزات و هم تجربه و مدیریت نیاز داشت علیرغم این، همه مدیران دستگاههای سطوح استانی و شهرستانی درگیر شدند تا جلو خسارت ها را بگیرند و مدیران بطور شبانه روزی درحال تلاش هستند که کمترین خسارت وارد شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: بنیاد برکت برای پشتیبانی آذوقه سیلزدگان سه شهرستان آق قلا، گمیشان و اسکان یافته های این دو شهرستان در بندر ترکمن در شهرستان مستقر شده است.
هیوه چی  بر تامین امنیت و سلامتی افراد اسکان یافته تاکید کرد تا به درستی ساماندهی و حمایت شوند.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی اضطرار جلسه بخاطر این است که ما ضمن این که بطور مستمر مسیر سیلاب و مسیل رودخانه ها را  از نیاز آباد تا آقسین تپه و اسلام تپه را بازدید می کردیم و در این راستا احتمال وجود داشت که آب آق قلا از پشت شهرک صنعتی آق قلا به کانال قره سو جریان پیدا کند و حوزه شهرستان ما را تهدید کند. امروز ضمن بازدید از روستاها متوجه شدیم بخشی از این آب وارد حوزه قره سو می شود و از طریق آب منطقه ای پیگیری کردیم و راهکار درستی به ما داده نشد و چندساعت قبل این احتمال قطعی اعلام شد و همجنین طبق گزارش های واصله یک ساعت قبل(ساعت ۲۳)، آب کانال اورکت حاجی بیمارستان در حال افزایش است و این دو موضوع نگرانی ماست. لذا بایستی در حوزه جهادی مدیریت و کنترل کنیم تا آسیب و خسارتی وارد نشود.
رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان گفت: در خصوص محل های اسکان هم اولویت بندی انجام شده طوری که اول سالن های ورزشی بعد مساجد و حوزه های علمیه و بعد مدارس در اولویت برای اسکان سیل زدگان دو شهرستان آق قلا و گمیشان است.
وی در خصوص کمک های مردمی بخاطر جلوگیری از سواستفاده ها گفت: اداره بهزیستی و کمیته امداد و امامان جمعه جهت این امر تعیین شدند.
فرماندار با اشاره به کوتاهی صداوسیما در انتشار اخبار سیل گفت: صداسیما باید بطور جدی از روز اول هشدارهای لازم و اخبار درست سیل را به مردم اطلاع می داد تا مردم همکاری کنند.
وی در پایان تاکید کرد: تقاضا داریم در شرایط بحران مدیران در دسترس باشند و  تلفن های خود را تحت هر شرایطی پاسخ دهند.

جلسه فوق العاده شورای مدیریت بحران شهرستان ترکمن

 

جلسه فوق العاده شورای مدیریت بحران شهرستان ترکمن

 

جلسه فوق العاده شورای مدیریت بحران شهرستان ترکمن

 

جلسه فوق العاده شورای مدیریت بحران شهرستان ترکمن

 


 


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .