عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 6 مرکز خرید گندم در کلاله آماده تحویل محصول کشاورزان است


6 مرکز خرید گندم در کلاله آماده تحویل محصول کشاورزان است

6 مرکز خرید گندم در کلاله آماده تحویل محصول کشاورزان است

فرماندار کلاله و رئیس شورای کشاورزی شهرستان گفت : 6 مرکز خرید گندم در کلاله آماده تحویل محصول کشاورزان است.

برزگر افزود : تلاش شده با هماهنگی های لازم حداکثر 48 ساعت پس از تحویل گندم، بانک کشاورزی  نسبت به پرداخت وجه محصول کشاورزان اقدام کند .

رئیس شورای کشاورزی شهرستان در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه با شرایط خوب و مناسب آب و هوایی و بارش های به موقع پیش بینی می شود امسال بیش از 159 هزار تن گندم از 45020 هکتار گندم آبی و دیم تولید شود .

فرماندار کلاله در ادامه تاکید کرد : همه تلاش ها باید برای برداشت در زمان کمتر ، سهولت در تحویل و خرید گندم توسطمراکز تعیین شده و پرداخت وجه گندم به کشاورزان مدنظر قرار گیرد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هم در سخنانی گفت: 5 کارشناس جهاد کشاورزی نظارت فنی خود را با معاینه کامل برای کاهش ضایعات گندم همچنین افزایش ضریب ایمنی کمباین های موجود در شهرستان آغاز کرده اند.

علیزاده افزود: 259 کمباین درکلاله عملیات برداشت گندم ، جو و کلزا را از 15 خرداد ماه آغاز خواهند کرد .

مدیر جهاد کشاورزی به ممنوعیت کشت شالی هم اشاره کرد و گفت: این ممنوعیت برای کشت شالی وجود دارد و به کشاورزان توصیه می شود به جای شالی ، پنبه – سویا- ذرت علوفه ای و ... کشت کنند .

پیش بینی می شود از 515 هکتار کلزا سطح سبز امسال 1000 هزار تن تولید شود که پارسال 9850 تن بود، جو امسال از 637 هکتار سبز 1640 تن تولید شود که پارسال 600 تن بوده است و این موضوع هم در کلزا کاهش شدید سطح کشت و جو افزایش سطح آن مرتبط است .

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 1264
  • کد خبر : 8482