عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرهنگ سازی،ترويج وجمع آوري زکات يک وظيفه ديني و اسلامي است

هیوه چی:

فرهنگ سازی،ترويج وجمع آوري زکات يک وظيفه ديني و اسلامي است

فرهنگ سازی،ترويج وجمع آوري زکات يک وظيفه ديني و اسلامي است

 الیاس هیوه چی در اولین جلسه شورای زکات شهرستان اظهارداشت: وحدت رويه، فرهنگ سازي ،بستر سازي ،تبليغ و ترويج وجمع آوري زکات يک وظيفه ديني و اسلامي است که بدون حمايت روحانيون معزز ، مبلغين ديني و مسئولين محترم ادارات و نهادها کاری دشوار بوده و نتيجه مطلوب حاصل نخواهد شد .

فرماندارشهرستان آق قلا با اشاره به اينکه يکي از اهداف جمع‌آوري زکات ،ايجاد يک منبع مالي براي محرومين جامعه است، اضافه کرد: کارگزاران امور در جامعه اسلامي بايد توجه به اين امر را در اولويت‌ کاري خود قرار دهند و در راستای ترويج فرهنگ پرداخت زکات بايد به نحوي عمل شود که اعتمادسازي لازم در اذهان عمومي شکل گيرد.

وي به نقش تاثيرگذار روحانيون در افزايش زکات جمع‌آوري شده اشاره کرد و گفت: روحانيون با حضور در مناطق محروم وتوجیه مردم نسبت به آثار و نتايج مثبت و سازنده پرداخت زکات ، نقش تاثيرگذاري در افزايش جمع‌آوري زکات دارند.

 جانشین رئیس ستاد زکات شهرستان آق قلا با تاکید بر این که مقوله زکات همچون خمس و وقف از جمله مسائلی است که باید هر چه بیشتر توسط مردم مدیریت شود، گفت: وظیفه دستگاه های ذی ربط در این ارتباط، تسهیل شرایط و فراهم سازی زمینه برای پرداخت زکات از سوی واجدین شرایط است.

 وی با ذکر حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص) در ارتباط با زکات گفت: زکات به منزله آب حیات بخش برای شجره ی دین است و در قرآن مجید هر جا سخن از نماز است ، زکات نیز در کنار آن آورده شده است و این نشان دهنده اهمیت و نقش بی بدیل زکات در دین مبین اسلام است.

 در ابتدای این جلسه وظیفه شناس،مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آق قلا با ارائه گزارشی از فعالیت این شورا درسال 93 گفت: مجموع میزان دریافت زکات در شهرستان در سال 93 ، 2 میلیارد و 980 میلیون تومان بوده که 1 میلیارد و985میلیون تومان در بخش عمرانی و 994 میلیون تومان در بخش فقرا و مساکین هزینه گردیده است.

فرهنگ سازی،ترويج وجمع آوري زکات يک وظيفه ديني و اسلامي است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 777
  • کد خبر : 8577