مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری گلستان گفت: انعقاد 60 تفاهم نامه
همکاری بین مدیر سامانه 111(سامد) و دستگاههای اجرایی استان با اولویت دستگاههای
پر مخاطب و خدمت رسان اجرایی شد.
هانی محمدی بر لزوم اهتمام به مفاد تفاهم نامه فوق
با اولویت پاسخگویی به موقع به درخواست های مردمی در سامانه الکترونیک مردم و دولت
(سامد 111) تاکید کرد و با اشاره به اهداف این طرح، افزود: پاسخگویی صحیح و سریع به
درخواست های مردمی ،ایجاد بستری مناسب برای تعامل آسان و سریع مردم و دولت ،تدوین
روشی کم هزینه برای مردم در ارائه تقاضا و عدم مراجعه مستقیم و غیر ضرور مردم به
دستگاههای اجرایی از جمله این اهداف است.
با اولویت پاسخگویی به موقع به درخواست های مردمی در سامانه الکترونیک مردم و دولت
(سامد 111) تاکید کرد و با اشاره به اهداف این طرح، افزود: پاسخگویی صحیح و سریع به
درخواست های مردمی ،ایجاد بستری مناسب برای تعامل آسان و سریع مردم و دولت ،تدوین
روشی کم هزینه برای مردم در ارائه تقاضا و عدم مراجعه مستقیم و غیر ضرور مردم به
دستگاههای اجرایی از جمله این اهداف است.
وی
خاطر نشان کرد: مرکز سامانه الکترونیکی
111 به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت وظیفه دارد با هدف تسهیل و تسریع در
ارتباط بین مردم و دولت با رویکرد الکترونیکی به مثابه ابزار نظارت همگانی و تقویت
اعتماد مردم و ارتقای رضایت با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص سامد ،نقطه نظرات
و مسائل و مشکلات مردم را از اقصی نقاط استان از طریق تلفن 111 دریافت نموده و پس
از بررسی ،اقدامات اثر بخشی را در اختیارمردم شریف استان قرار دهد .
خاطر نشان کرد: مرکز سامانه الکترونیکی
111 به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت وظیفه دارد با هدف تسهیل و تسریع در
ارتباط بین مردم و دولت با رویکرد الکترونیکی به مثابه ابزار نظارت همگانی و تقویت
اعتماد مردم و ارتقای رضایت با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص سامد ،نقطه نظرات
و مسائل و مشکلات مردم را از اقصی نقاط استان از طریق تلفن 111 دریافت نموده و پس
از بررسی ،اقدامات اثر بخشی را در اختیارمردم شریف استان قرار دهد .
محمدی افزود: مرکز
ارتباطات مردمی حسب مسئولیت سازمانی و ذاتی موظف است بصورت مستمر بر نحوه پاسخگویی
تلفن 111 و کارتابل دستگاههای اجرایی نظارت نماید و میزان پیشرفت برنامه های اصلاح
و بهبود را مورد رصد و پیگیری قرار دهد .
ارتباطات مردمی حسب مسئولیت سازمانی و ذاتی موظف است بصورت مستمر بر نحوه پاسخگویی
تلفن 111 و کارتابل دستگاههای اجرایی نظارت نماید و میزان پیشرفت برنامه های اصلاح
و بهبود را مورد رصد و پیگیری قرار دهد .
وی گفت: سامد به عنوان یک سامانه نظارتی –
مدیریتی در جهت تسهیل ارتباط بی واسطه و مستقیم مردم با دولت راه اندازی شده است و
با هدف دریافت نظرات ،پیشنهادات ،نیازها و مشکلات مردم در پی شناسایی گلوگاهها و
مشکلات و در نهایت رفع و حل آن ها می باشد وهمواره وضعیت اقدامات دستگاههای اجرایی
استان و مدت زمان رسیدگی مورد
بررسی قرار میگیرد .و در صورت مشاهده عدم پاسخگویی به موقع و هرگونه تخلفی که
منجربه نارضایتی مردمی گردد نسبت به معرفی و رسیدگی برابر مقرارات رفتار خواهد شد .
مدیریتی در جهت تسهیل ارتباط بی واسطه و مستقیم مردم با دولت راه اندازی شده است و
با هدف دریافت نظرات ،پیشنهادات ،نیازها و مشکلات مردم در پی شناسایی گلوگاهها و
مشکلات و در نهایت رفع و حل آن ها می باشد وهمواره وضعیت اقدامات دستگاههای اجرایی
استان و مدت زمان رسیدگی مورد
بررسی قرار میگیرد .و در صورت مشاهده عدم پاسخگویی به موقع و هرگونه تخلفی که
منجربه نارضایتی مردمی گردد نسبت به معرفی و رسیدگی برابر مقرارات رفتار خواهد شد .
یادآور می شود: در مفاد تفاهم نامه کلیه
تقاضاهای دریافتی از مردم توسط سامانه 111 ثبت می گردد و صرفا از بستر سامد جهت
بررسی و اقدام لازم به آن سازمان ارجاع می گردد و کلیه موارد با هر ماهیتی باید در
کوتاهترین زمان ممکن مشاهده ،بررسی و جهت اقدام به مراجع ذی ربط ارجاع و نتیجه
نهایی اقدات توسط دستگاه مذکور در سیستم سامد ثبت و رونوشتی از نتیجه به متقاضی اعلام
شود.
تقاضاهای دریافتی از مردم توسط سامانه 111 ثبت می گردد و صرفا از بستر سامد جهت
بررسی و اقدام لازم به آن سازمان ارجاع می گردد و کلیه موارد با هر ماهیتی باید در
کوتاهترین زمان ممکن مشاهده ،بررسی و جهت اقدام به مراجع ذی ربط ارجاع و نتیجه
نهایی اقدات توسط دستگاه مذکور در سیستم سامد ثبت و رونوشتی از نتیجه به متقاضی اعلام
شود.