سایز نوشته ها
فاصله بین خطوط
فاصله بین حروف
×
اطلاعیه حریم خصوصی:

این افزونه از کوکی‌ها برای بهبود تجربه شما و ارائه تنظیمات دسترسی شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کند. این کوکی‌ها در مرورگر شما ذخیره می‌شوند و به ما امکان می‌دهند تا اندازه فونت، طرح‌های رنگی و سایر ویژگی‌های دسترسی را به خاطر بسپاریم. با استفاده از این افزونه، با استفاده از کوکی‌ها برای این اهداف رضایت می‌دهید. شما می‌توانید کوکی‌ها را هر زمان در تنظیمات مرورگر خود حذف یا مسدود کنید. لطفاً توجه داشته باشید که انجام این کار ممکن است بر تجربه شما در استفاده از سایت تأثیر بگذارد.

اداره کل مدیریت بحران استانداری

نعمت الله حاجی زاده

سمت: مدیرکل مدیریت بحران استانداری

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

مسئول دفتر:  رحمت روشندل

اطلاعات تماس:

تلفن دفتر: 01732480145

دورنگار: 01732480143

تلفنخانه: 3 – 01732433001

ایمیل دفتر: Bohran@golestanp.ir



فرم ملاقات

سوابق اجرایی: 

مدیرکل دفتر فنی استانداری – مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان

* شرح وظایف :

1- ارتباط ستاد حوادث با سایر دستگاه ها در استان
۲- سرعت عمل در خصوص انعكاس حوادث به مركز
۳- انعكاس اطلاعیه های مركز به دستگاه های ذیربط در شهرستان ها
۴- تجهیز ستاد به وسایل ارتباطی و بی سیم
۵- انعكاس اسامی كشیك به مركز
۶- چاپ جزوات و نشریات امور شهری جهت مقابله با حوادث
۷- حضور به موقع در مناطق خسارت دیده
۸- هماهنگی با دستگاه های امداد رسان در سطح استان
۹- هماهنگی و ارتباط به موقع با دستگاه های امدادی و اجرائی به مركز
۱۰- دقت برآورد اولیه از نیازهای آسیب دیدگان و ارائه به مركز
۱۱- بررسی مكان های امن جهت اسكان آسیب دیدگان
۱۲- سرعت و دقت در خارج كردن محرومان حادثه و تحویل وسایل به لوازم اولیه
۱۳- برآورد خسارت و اعلام آن به مركز در قالب فرم های مربوط
۱۴- ارائه گزارش پیشرفت پروژه های مصوب
۱۵- ارائه گزارش پیشرفت فیزیكی و ریالی هر ۳ ماه یك بار
۱۶- ارئه آمار و اطلاعات دیگری كه نیاز باشد
۱۷- انتخاب پروژه های بازسازی
۱۸- انتخاب پروژه های پیگیری
۱۹- توزیع به موقع اعتبارات در سطح استان
۲۰- رعایت دستورالعمل های ابلاغی در ارتباط با اعتبارات
۲۱- رعایت اولویت ها در انتخاب پروژه ها
۲۲- توزیع به موقع تسهیلات شهرستانی در بخش مسكن و كشاورزی
۲۳- اولویت بندی آسیب دیدگان متقاضی تسهیلات بانكی در بخش مسكن و كشاورزی
۲۴- كنترل دستگاه ها و بانك های عامل در هدایت صحیح تسهیلات در بخش مسكن و كشاورزی
۲۵- توزیع كمك بلاعوض كشاورزی و مسكن
۲۶- پیگیر امور بیمه محصولات كشاورزی
۲۷- ارزیابی پرسنل ستاد حوادث استان
۲۸- اشتغال پست های سازمانی ستاد حوادث
۲۹- میزان تخصص و كارآیی پرسنل موجود
۳۰- تشكیلات
۳۱- نظارت در جمع بندی خسارت نقاط آسیب دیده در بخش مسكن
۳۲- نظارت در جمع بندی خسارت نقاط آسیب دیده در بخش كشاورزی و دامی
۳۳- نظارت در جمع بندی خسارت نقاط آسیب دیده در بخش زیر بنائی
۳۴- نظارت بر عملكرد دستگاه های امدادی استان
۳۵- نظارت بر طرح ها و پروژه های مصوب ستاد حوادث
۳۶- نظارت بر عملكرد بانك های استان در پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان
۳۷- نظارت مستمر بر دستگاه های اجرائی در زمینه های پیشگیری و بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده
۳۸- آموزش پرسنل تاد حوادث و دستگاه های امدادی
۳۹- آموزش همگانی در سطح استان
۴۰- انجام مانور امدادی در مدارس جهت بالا بردن آمادگی
**به منظور سیاستگذاری استانی و اجرای مصوبات ستاد در سطح استانها، هماهنگی امور اجرایی و تصمیم گیری مناسب، شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در مركز هر یك از استانهای كشور زیر نظر ستاد تشكیل میشود.

اعضای ستاد استان عبارتند از:

1- استاندار (رئیس).
۲- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان.
۳- رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان.
۴- مدیرعامل شركت مخابرات استان.
۵- مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان.
۶- مدیرعالم شركت برق منطقهای استان.
۷- رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان.
۸- فرمانده ارشد سپاه در منطقه.
۹- فرمانده ارشد ارتش در منطقه.
۱۰- فرمانده نیروی مقاومت بسیج در استان.
۱۱- رئیس سازمان بازرگانی استان.
۱۲- مدیركل صدا و سیمای مركز استان.
۱۳- رئیس سازمان مسكن و شهرسازی استان.
۱۴- مدیركل راه و ترابری استان.
۱۵- رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان.
۱۶- رئیس شورای اسلامی استان و در غیاب وی رئیس شورای اسلامی شهر مركز استان.
۱۷- مدیركل سازمان بهزیستی استان.
۱۸- مدیركل امور اقتصادی و دارایی استان.
۱۹- مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان.
۲۰- مدیركل دادگستری استان.
۲۱- رئیس سازمان آموزش و پرورش استان.
۲۲- شهردار شهر مركز استان.
۲۳- رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان.
۲۴- مدیركل حفاظت محیط زیست استان.
۲۵- رئیس سازمان شهرداریهای استان.
۲۶- فرمانده ناحیه انتظامی استان.

تبصره: بنا به ضرورت، رئیس ستاد میتواند از سایر دستگاههای اجرایی نیز  برای شركت در جلسات دعوت نماید.


وظایف و اختیارات ستاد استان عبارت است از:

۱- سیاستگذاری در زمینه مدیریت بحران استان با تبعیت از سیاستهای ملی.
۲- هماهنگی و نظارت بر فعالیت ستادهای حوادث و سوانح غیرمترقبه شهرستانها.
۳- مدیریت بحران بحرانهای استانی در مراحل پیشگیری، مقابله و بازسازی با همكاری ستادهای شهرتسانها و سازمانهای مسئول امور تخصصی مدیریت بحران.
۴- اعمال جنبههای پیشگیری (پیش، هنگام و پس از بروز بحران۹ در ابعاد استانی با همكاری ستادهای شهرستانها و سازمانهای مسئول امور تخصصی مدیریت بحران.
۵- مدیریت مرحله آمادگی مدیریت بحران ملی از طریق ارجاع جنبههای آمادگی به كار گروه آمادگی استان، موضوع ماده (۲۵) این طرح، پشتیبانی و هدایت فعالیت كار گروه آمادگی استان و ابلاغ مصوبات آن كار گروه به سازمانهای ذیربط.
۶- توزیع اعتبارات و امكانات استانی مورد نیاز مدیریت بحران استان.
۷- درخواست اعلام وضعیت بحران ملی یا منطقهای از ستاد.
۸- اعلام وضعیت بحران استانی.
۹- بازسازی

تبصره: در هنگام بروز بحران، كلیه ادارات، موسسات دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی استان موظفند با رعایت سلسله مراتب فرماندهی بنا به اعلام رئیس یا جانشین رئیس ستاد استان با كلیه امكانات و نیروی انسانی در عملیات مقابله با بحران شركت نمایند.
– ستاد استان در شرایط عادی حداقل هر سه ماه یكبار و در شرایط اضطراری بنا به پیشنهادی رئیس ستاد استان به تعداد مورد نیاز جلسه فوقالعاده تشكیل میدهد.
– دبیرخانه ستاد استان در استانداری مربوط تشكیل میشود.

**موضوع فعالیتها و مجموعه اقدامات مشمول این طرح
۱- پیشگیری: مجموعه اقداماتی است كه پیش، هنگام و پس از وقوع بحران با هدف جلوگیری از وقوع مخاطرات یا كاهش آثار زیان بار آن انجام میشود.
۲- آمادگی: مجموعه اقداماتی است كه توانایی جامعه- دولت و مردم- را در انجام مراحل مختلف مدیریت بحران افزایش میدهد. آمادگی شامل جمعآوری اطلاعات، پژوهش، برنامه ریزی، ایجاد ساختارهای مدیریتی، آموزش، تامین منابع، تمرین و مانور است. آموزش شامل آموزشهای همگانی، تخصصی، نهادهای مدنی، صنایع و حرف، رسانه های گروه و صدا و سیما است.
۳- مقابله: ارائه خدمات اضطراری به دنبال وقوع بحران است با هدف نجات جان ومال انسانها، تامین رفاه نسبی برای آنها و جلوگیری از گسترش خسارات. مقابله شامل امداد و نجات، بهداشت، درمان، تامین امنیت، ترابری، ارتباطات، تدفین، دفع مواد زائد جامد، دفع مواد زائد جامد، دفع فاضلاب، مهار آتش، كنترل مواد خطرناك، سوخت رسانی، اطلاع رسانی و هشدار است.

**هدف از تصویب طرح جامع امداد و نجات عبارت است از:
سازماندهی و هم پیوسته كردن كلیه عناصر و عوامل مدیریت بحران، استفاده از تمامی امكانات ملی، استانی و نیروهای مردمی، هدایت كلیه كمكهای دولتی و غیردولتی داخلی و خارجی به منظور پیشگیری و كاهش آثار بلایای طبیعی، ارایه حداكثر خدمات امداد و نجات سازمان یافته، تقلیل تلفات انسانی و اقتصادی، جبران و بازسازی و بازگرداندن شرایط زندگی به وضعیت اولیه قبل از بحران، ایجاد آمادگی لازم در مردم و تعیین دقیق نقش و وظایف دستگاههای اجرایی برای مقابله با بحران.

**راهكارهای اساسی عبارتند از:
۱- انجام مطالعات و تحقیقات به منظور بهره برداری لازم از اصول و دستاوردهای علمی، تخصصی و تجربی داخل كشور و كشورهای مختلف جهان و انتقال روشهای پیشرفته مدیریت بحران به نظام قانونگذاری، برنامه ریزی و اجرایی كشور.
۲- اجرای برنامه های ملی و منطق های وسرمایه گذاری لازم در مراحل مختلف مدیریت بحران با اولویت پیشگیری وكاهش آثار بلایای طبیعی.
۳- سازماندهی، هماهنگی و به كارگیری كلیه دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی، تحت برنامه ریزی و مدیریت منسجم و تعیین شرح وظایف تفصیلی آنها در بحرانها.
۴- جلب مشاركت و همكاریهای مردمی از طریق آموزش عمومی، ایجاد آمادگی، هدایت كمكهای مردمی به نحو مطلوب و توزیع آنها بین آسیب دیدگان، سازماندهی و آموزش نیروهای داوطلب در شبكه مدیریت بحران.
۵- استفاده صحیح و بهینه از كلیه امكانات دولتی و غیردولتی به منظور ارایه حداكثر خدمات در بحرانها.
۶- پشتیبانیهای لازم قوای سه گانه، وزارتخانه ها، نهادها و نیروهای مسلح- به ویژه نیروی مقاومت بسیج- در بالاترین سطح ممكن.

**شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان

به منظور تحقق بخشیدن به سیاستهای تعیین شده توسط ستاد و تصمیمات ستاد استان و اعمال مدیریت بحران در شهرستانها، ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه شهرستان- كه در این طرح ”ستاد شهرستان” نامیده میشود- در كلیه شهرستانهای كشور تشكیل میگردد.

اعضای ستاد شهرستان عبارتند از:
۱- فرماندار (رئیس).
۲- رئیس شعبه جمعیت هلال احمر.
۳- شهردار شهر مركز شهرستان.
۴- رئیس شورای شهر مركز شهرستان.
۵- فرمانده منطقه انتظامی در شهرستان.
۶- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در شهرستان.
۷- رئیس شبكه بهداشت و درمان شهرستان.
۸- رئیس اداره مخابرات شهرستان.
۹- رئیس اداره برق شهرستان.
۱۰- رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان.
۱۱- رئیس اداره مسكن و شهرسازی شهرستان.
۱۲- رئیس اداره جهاد كشاورزی شهرستان.
۱۳- رئیس اداره راه و ترابری شهرستان.
۱۴- رئیس اداره بازرگانی شهرستان.
۱۵- رئیس اداره ثبت اسناد و املاك شهرستان.
۱۶- نماینده شركت گاز شهرستان.
۱۷- رئیس دادگستری شهرستان.
۱۸- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان.

تبصره – رئیس ستاد شهرستان میتواند از سایر دستگاههای اداری نیز  برای شركت در جلسات دعوت نماید.

آخرین اخبار

جدیدترین اخبار