در راستای خصوصی سازی و واگذاری بخشی از امور اداری دولت به بخش خصوصی و تاسیس 3 دفتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی در شهرستانهای گرگان و گنبد کاووس ، هفته گذشته کارشناسان اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان به منظور بازرسی و ارزیابی عملکرد، از این دفاتر بازدید نمودند .
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی استانداری در این باره اظهار داشت: از 14 وظیفه تعریف شده در حوزه اتباع و امور مهاجرین خارجی ، تاکنون 3 وظیفه، صدور مجوز اشتغال ، انجام امور مربوط به آمایش های کشوری و تمدید روادید گذرنامه اتباع افغانی مشمول طرح ساماندهی، به این دفاتر واگذار گردیده است .
دهرویه ادامه داد: تشکیل پرونده و بایگانی صحیح و اصولی ، تهیه و تنظیم لیستهای آماری ، نحوه صدور کارت کار ، نحوه دریافت وجوه برابر استانداردهاي تعریف و مشخص شده در بخشنامه ها از مواردی بود که مورد بازرسی کارشناسان این اداره کل قرار گرفت .
وی بیان کرد: دفاتر مذکور در راستای تحقق رئوس مصوبات شورای عالی امنیت ملی تشکیل گردیده اند که ریاست کارگروه کفالت در استانها به عهده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و دبیری آن به عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان می باشد.