سایز نوشته ها
فاصله بین خطوط
فاصله بین حروف
×
اطلاعیه حریم خصوصی:

این افزونه از کوکی‌ها برای بهبود تجربه شما و ارائه تنظیمات دسترسی شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کند. این کوکی‌ها در مرورگر شما ذخیره می‌شوند و به ما امکان می‌دهند تا اندازه فونت، طرح‌های رنگی و سایر ویژگی‌های دسترسی را به خاطر بسپاریم. با استفاده از این افزونه، با استفاده از کوکی‌ها برای این اهداف رضایت می‌دهید. شما می‌توانید کوکی‌ها را هر زمان در تنظیمات مرورگر خود حذف یا مسدود کنید. لطفاً توجه داشته باشید که انجام این کار ممکن است بر تجربه شما در استفاده از سایت تأثیر بگذارد.

نسخه آزمایشی

نسخه آزمایشی

تلاش گلستان برای بهره‎برداری زودتر از موعد راه‎آهن اینچه‎برون – ترکمنستان

لینک کوتاه خبر: https://golestanp.ir?p=229680کپی به کلیپ‌بورد

تلاش گلستان برای بهره‎برداری زودتر از موعد راه‎آهن اینچه‎برون - ترکمنستان

 معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان گفت: برای تکمیل پروژه راه‌آهن اینچه‎برون – ترکمنستان تمام دستگاه‎های مرتبط در داخل استان گلستان فعالیت خوبی داشته تا پروژه زودتر از موعد مقرر به بهره‎برداری برسد.

مهندس علی مرگدری در دومین جلسه هماهنگی و برنامه‎ریزی افتتاح پروژه راه‎آهن ایران – ترکمنستان – قزاقستان در استانداری اظهار کرد: در شرایط کنونی کار عمرانی پروژه راه‌آهن اینچه‎برون – ترکمنستان در داخل مرز ایران که مرتبط با پیمانکاران و دستگاه‎های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی بوده به اتمام رسیده است.

وی افزود: براساس گزارش‎های ارسالی در آن طرف مرز نیز کشور ترکمنستان پروژه را تا روزهای آینده به اتمام می‎رساند و زمینه برای بهره‎برداری از آن با حضور روسای جمهوری سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: دستگاه‎های دولتی مرتبط با این شبکه ریلی در داخل استان گلستان باید زمینه را برای مراسم افتتاح این پروژه ریلی بین‎المللی فراهم کرده و جانمایی مکان افتتاحیه نیز در داخل استان پیش‎بینی شده است.

مرگدری در پایان گفت: زمان قطعی افتتاحیه این شبکه ریلی بین‎المللی هنوز مشخص نشده ولی پیش‎بینی می‎شود اواخر مهر و یا اوایل آبان ماه امسال عملیاتی شود.

طول خط راه‌آهن ایران – ترکمنستان – قزاقستان، حدود 910 کیلومتر است و کارشناسان بخش حمل و نقل بین‎المللی معتقد هستند که با راه‎اندازی این خط، بیش از 600 کیلومتر از طول مسیر حمل و نقل بین‎المللی کشورهای مشترک المنافع تا خلیج فارس و اروپا کاسته می‌شود.

حدود 700 کیلومتر از این مسیر ریلی در خاک ترکمنستان، 82 کیلومتر آن در ایران و 120 کیلومتر باقیمانده در خاک قزاقستان واقع است و با راه‌اندازی خط راه‌آهن مذکور که راهگذر ریلی «شمال جنوب» نیز نامیده می‎شود، زمان حمل و نقل و ترانزیت کالا از این مسیر ریلی، دو شبانه‌روز و هزینه‎های بخش حمل و نقل به صورت قابل ملاحظه کاهش خواهد یافت و در مجموع، سالانه 10 تا 12 میلیون تن کالا از مسیر ریلی مذکور جا به جا خواهد شد.

دستگاه‎های تابعه وزارت راه و شهرسازی و اعضای شورای حمل و نقل استان متشکل از ادارات کل حمل و نقل و پایانه‎ها، هواشناسی، بنادر و کشتیرانی، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک، مدیریت فرودگاه‎ها، حوزه نظارت و کنترل پروژه‌های راهسازی و راه‌آهن شمال می‎شوند که به همراه دستگاه‎های متولی دیگر در این نشست حضور داشتند.

 

گزارش تصویری

جدیدترین اخبار