رئیس مؤسسه
استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در این خصوص گفت: در این
رتبه بندی ۱۱۵ دانشگاه و موسسه آموزشی دولتی و ۱۷ دانشگاه غیر دولتی کشور
در شش حوزه آموزش، پژوهش، فنآوری و نوآوری، بینالمللیسازی، اثرگذاری
اقتصادی و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات مورد ارزیابی قرار گرفتند.
دکتر فاضل زاده
افزود: هر کدام از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص
تقسیم میشوند که عملکرد دانشگاه در هر یک از آنها به صورت جداگانه ارزیابی
میشود.
وی تصریح کرد:
اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبهبندی دانشگاهها و موسسات پژوهشی از طریق
اطلاعات پژوهشی بر مبنای پایگاههای ملی و بینالمللی استخراج و پایش شده
توسط مدیریت رتبهبندی و تحلیل استنادی موسسه ISC، خوداظهاری دانشگاهها از
طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه بندی توسط رابطین در دانشگاهها و
نیز برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا
سازمان های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه بندی قرار داده میشود بدست
آمده است.