مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به تدوین سند چشم انداز توسعه حمل و نقل استان، گفت: این سند با ابلاغ چارت های تفصیلی آن توسط استاندار معزز؛ رسمیت یافته و پیاده سازی آن با مشارکت خصوصی و دولتی با افق 1404 آغاز می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای
استان گلستان، عادل مصدقی با اشاره به نهایی شدن مراحل اولیه آغاز سند چشم انداز
توسعه استان، اظهارداشت: سند چشم انداز توسعه حمل و نقل از جمله 30 سند توسعه ای
استان گلستان است که در قالب برنامه هایی بلند مدت که بطور فصلی اجرا خواهد شد،
تنظیم و تدوین و در آن بر استفاده از منابع موجود و خلاقیت های سازمانی تاکید شده
است.
وی با بیان اینکه محور اصلی و کلیدی این سند؛ ترانزیت بین
المللی است، تصریح کرد:مگا پروژه کریدور شمال به جنوب، جاده نفت و مسیر ترانزیتی اینچه
برون از مهمترین محورهای دیده شده در این سند برای توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین
الملل در سطوح ملی و استانی است.
مصدقی ادامه داد: زنجیره ترانزیت، ساخت و ساختمان، گردشگری
و سایر ذینفعان سازمانی بخش های خصوصی و دولتی بطور مجزا و تلفیقی در این سند دیده
شده اند.
این مقام مسوول استانی که با ابلاغ رسمی استاندار بعنوان رئیس
دفتر OSM ) دفتر مدیریت استراتژیک) اسناد
توسعه ای استان شناخته می شود، خاطرنشان کرد: مبنا و اولویت های سازمانی این سند،
افزایش درآمدهای سرانه ( (GDP ، اشتغالزایی و رفع فقر
اقتصادی و فرهنگی استان با توسعه فعالیت های حمل و نقلی در بخش های خصوصی و دولتی
است.
مصدقی ادامه داد: رشد 54 درصدی ترانزیت استان طی چند
سال اخیر، استفاده از این پهنه جغرافیایی کشور را در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی
و فرهنگی و توسعه فعالیت های ترانزیتی؛ این
طلای نوین هزاره سوم در حوزه کسب و کار؛ بعنوان بازاری بین المللی فراهم کرده تا خرید و فروش و صدور کالا ها و خدمات را بهتر از گذشته در
این بخش مهم اقتصادی محقق کند.
وی با بیان اینکه تدوین سندهای جامع توسعه یکی از سرمایه گذاری های بلند مدت است، اظهارداشت: سهم 12
درصدی ترانزیت موجود به توسط بخش خصوصی بخصوص در ترانزیت های ورودی؛ زنجیره ای را
در این سند فراهم ساخته تا تمام حلقه های تولید و فعالیت های اقتصادی برای خدمات
دهی موثرتر فراهم شوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان یادآورشد: برای
رسیدن به مقاصد نهایی و برنامه ریزی ها و استراتژی های سند توسعه حمل و نقل؛ همراهی
سازمان ها و نهادهای خصوصی و اتحادیه ها و شرکت ها و انجمن های خصوصی و دولتی و مشاورین؛
به گونه ای تنظیم و تدوین شده که با پیاده
سازی این چشم انداز، شکاف های موجود مدیریتی بین حوزه اختیار و مسوولیت تکمیل
خواهد شد.