مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گلستان در قرارگاه خبری شهید همدانی گفت: از همه مدیران کل یک برنامه عملیاتی خواسته شد که ارزیابی آنها طبق دستور استاندار در دو بازه زمانی ۶ ماهه در طول سال انجام میشود.
هانی محمدی، افزود: این ارزیابی براساس همان برنامه عملیاتی و سیاستهای ابلاغی استاندار انجام میشود. ارزیابی ۶ ماهه اول امسال مدیران کل در قالب ۱۰ شاخص تعیینشده از نیمه اول شهریورماه آغاز میشود.
برای فرمانداران و مدیران ستادی نیز تکالیفی پیش بینی شده که شاخصهای موردنظر به همه فرمانداریها ابلاغ شده که ارزیابی ۶ ماهه اول از نیمه شهریورماه آغاز خواهد شد.
این دفتر مرجع حل اختلاف بین دستگاههای اجرایی است. همچنین در زمینه امور حقوقی نیز متولی پاسخگویی به دستگاه قضایی در صورت شکایت از استانداری، خواهد بود.
دفتر بازرسی استانداری در زمینه پیشگیری از فساد نیز از جمله در حوزههای آرد و نان، پیگیری موضوع خاموشی معابر و محورها و آببندانهای غیرمجاز ورود جدی داشته است.
در ۶ ماهه اول فعالیت استاندار، ۶۴ کارگروه برگزار شد که قرار شد مصوبات این کارگروهها در سایت استانداری بارگذاری شود.
در سفر رئیس جمهور به استان در قالب سامد و میزهای خدمت حضوری ۴۵ هزار نامه با موضوعات کمک مالی، تقاضای وام، وامهای خود اشتغالی و تقاضای اشتغال بوده است.
۵ هزار نفر شرایط لازم برای دریافت کمکهای مالی بلاعوض را داشتند که در مرحله اول ۵ میلیارد تومان به حساب آنان واریز شد.
۱۱ هزار نفر متقاضی وام قرضالحسنه بودند که در مجموع ۷۵ میلیارد تومان برای آن اعتبار درنظر گرفته شد که از این تعداد، تاکنون به ۳ هزار نفر از متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.
۳۵۹۵ نفر نیز برای دریافت وامهای خوداشتغالی به صندوق کارآفرینی امید ارجاع شده است که تاکنون ۹ میلیارد تومان پرداخت شد.
از آذرماه پارسال تاکنون ۷۹ مدیرکل در مرکز سامد حضور پیدا کردند و ۸۱۹ نفر خدمت گرفتند.
مدیران دستگاه های اجرایی استان از ابتدای شروع به کار دولت تا کنون ۱۳۳۵ ملاقات مردمی برگزار کرده اند که ۸۹۱۷ نفر خدمت دریافت کردند.
استاندار گلستان تاکنون تعداد ۷ میز خدمت در مصلی نمازجمعه شهرستانها برگزار کرده که تعداد ۲۲۵ نفر خدمت گرفتند.
از اردیبهشت ماه سال جاری و درپی ابلاغ دستورالعمل برگزاری کاروان خدمت در روستاها به فرمانداران، در ۱۴۰ روستا میز خدمت برگزار شد.