مدیرکل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه مدیران مدارس عامل و کلید توسعه در جامعه هستند گفت: لازمه ی کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی در مدرسه ایجاد تغییرات مدیران درنگرش ،توانایی ها ،دانش مدیریتی و سایر ابعاد شخصیتی آنان است .
محمد رضا وطنی در جمع 130 مدیر مجری طرح تعالی مدیریت آموزشگاه های استان گفت:مدیران ما باید تربیت و عوامل تربیت را به خوبی شناسایی نمایند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان ؛وی با اشاره به اینکه لازمه کیفیت بخشی در مدارس ، تغییر مثبت بوده و تعالی جز با تغییر امکان پذیر نیست لذا باید روش های قدیمی و نگاه های قدیمی را عوض کرده به سمت رشد مثبت پیش برویم.
وی افزود : به منظور کیفیت بخشی به فعالیت هایی که در مدارس انجام می شود، این طرح مطرح شده و در همه استان ها اجرا می شود.
به گفته وی ؛ برای موفقیت در این طرح به کمک سه رکن اصلی در مدارس یعنی انجمن اولیا ، شورای معلمین و شورای دانش آموزی و همچنین کمک خانواده ها با بررسی و تحلیل وضع موجود در مدارس و تعریف وضع مطلوب هدف آینده را ترسیم و به سوی آن گام برداریم.
مدیرکل آموزش وپرورش استان در ادامه افزود: وظیفه معلم صرفاً انتقال دانش و حفظ آن توسط دانش آموزان نیست بلکه باید بگونه ای عمل کنیم که آثار فعالیت های ما در مدارس ، در رفتار دانش آموزان قابل مشاهده باشد.
وطنی اذعان داشت: هدف نهایی در آموزش و پرورش رشد سیاسی، اجتماعی، بهداشتی، تربیت بدنی و اخلاقی است و در حقیقت آموزش و پرورش می خواهد دانش آموزان را برای یک زندگی پاک تربیت و آماده نماید.
وی خطاب به مدیران برگزیده جهت اجرای طرح تعالی مدیریت آموزشگاه گفت: دو پرسش اساسی آموزش پرورش این است که مدرسه چه وظایفی در قبال اولیا دارد و خروجی مدارس ما باید چگونه باشد ؟
وی افزود: کیفیت بخشی در مدارس دو بعد دارد که یک بعد آن درون مدرسه و بعد دیگرش بیرون از مدرسه را در برمی گیرد .
مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به این که تعالی درحقیقت رشد به سمت مثبت و بالا است ؛ اذعان نمود : تا زمانی که شرایط بیرونی مدرسه را آماده و مهیا نکنیم تغییرات درونی به کندی صورت می گیرد و تا وقتی که تلاش هایمان رنگ و بوی الهی نگیرد به جاودانگی نمی رسیم .