حبیبی سرپرست اداره کل راه آهن
شمالشرق۲ گلستان از آغاز ترانزیت ریلی بار از روسیه به
امارات و هندوستان از کریدور اینچه برون در اولین ماه از سال 1403 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی راه آهن شمالشرق۲ گلستان ؛ با پیگیری و دیپلماسی حمل و نقل ریلی در دولت سیزدهم، اولین قطار ترانزیتی کانتینری ۵۳۰ تنی شامل ۱۸ کانتینر باردار در سال جدید در مورخ سیزدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۳ از مبدا روسیه به مقصد بندرعباس از مرز ریلی اینچهبرون وارد کشور شد و بلافاصله به سمت بندر عباس اعزام شد تا از آنجا به کشورهای امارات و هندوستان ارسال گردد.
بهره گیری از راه آهن مزیت بسیاری دارد که از آن جمله می توان به ظرفیت جابجایی بالاتر، رفاه و راحتی بیشتر، صرفه اقتصادی بالا، کاهش هفت برابری مصرف سوخت،سرعت مطمئنه و ۵۰ برابر ایمنی بیشتر، ۲۰ برابر آلودگی کمتر (به ازای هر تن بار) داشتن جدول زمان بندی حرکت منظم و قابل اطمینان اشاره کرد که این مسیر حمل و نقل را نسبت به نسبت جادهای و در برخی موارد حمل و نقل هوایی در جایگاه بالاتری قرار می دهد.