شرح وظایف:
به منظور جلوگیری از دسترسی عوامل بیگانه به تأسیسات، اسناد، اخبار حیاتی و مهم و نیز نفوذ در منابع انسانی كه با اهداف مذكور در ارتباط هستند و همچنین حفظ بیت المال و تأمین امنیت و مصالح جمهوری اسلامی ایران، اداره كل حراست زیر نظر عالی ترین مقام دستگاههای اجرایی ایجاد گریده است .
بر همین اساس شرح وظایف ذیل برای دفاتر حراستی تعیین شده است:
* حفاظت پرسنلی: حفظ و صیانت و شناسایی نیروهای مؤمن، متعهد و متخصص، استعلام، شناسایی عوامل فساد اداری و مالی و اقتصادی، آسیب شناسی، آموزش و توجیه، تشكیل پرونده پرسنلی و….
* حفاظت فیزیكی: تأمین حفاظت فیزیكی اماكن و تأسیسات، نصب و راه اندازی سیستم های هوشمند و….
* حفاظت اسناد: ایجاد دبیرخانه محرمانه ، رعایت حیطه بندی، حفاظت اسناد و….
* حفاظت it: پیاده سازی مدیریت امنیت اطلاعات Isms، ایجاد تدابیر لازم جهت اجرای امنیت شبكه، راهكارهای حفاظت فیزیكی شبكه و….
* ارتباط مستمر با واحد حراست وزارت كشور بمنظور ایجاد هماهنگی درامور مربوط واخذ خط مشی ها ودستورالعملهای لازم.
* پدافند غیرعامل: نظارت بر رعایت اصول پدافند غیرعامل در محیط های تابعه .