اداره کل حراست استانداری

 اطلاعات ساختار، ماموریت‌ها، وظایف و فرایندهای کاری:

  • برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و هدایت کلیه فعالیت‌ها و اقدامات تأمینی جهت جلوگیری از دسترسی عوامل غیر مجاز به پرسنل، تأسیسات و اسناد و مدارک و تجهیزات و مخابرات استانداری، فرمانداری، بخشداریها و شهرداریهای استان.
  • تحقیق و بررسی پیرامون وظایف و مسئولیت های مرتبط با امور حفاظت اخبار، اسناد، پرسنل، فناوری اطلاعات (سخت افزار، نرم افزار و ارتباطات رایانه‌ای) و تأسیسات استانداری و واحد های تابعه و تدوین اهداف، راهبردها و برنامه های حفاظتی و  پیگیری اجرای آنها.
  • راهبري امور مربوط به رصد مستمر وضعیت امنیتی و حفاظتی دستگاه متبوع از حیث رعایت استانداردها، دستورالعمل ها و اصول حفاظتی.
  • هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی مورد نیاز کارکنان حراست، مدیران و متصدیان مشاغل حساس، کارمندان جدید الورود و سایر کارمندان دستگاه متبوع (حسب ضرروت).
  • نظارت و برنامه ریزی در راستای جمع آوری و تحلیل اخبار و اطلاعات محیطی و پیش بینی اثرات گوناگون وقایع و تصمیمات بر دستگاه متبوع، جهت ارائه به مراجع ذیربط.
  • نظارت بر فرايند اطلاع رسانی صحیح و به موقع در خصوص تغییر و تحولات احتمالی در وضعیت دستگاه و کارکنان آن (اعم از نفوذ و توطئه احتمالی و عوامل ایجاد نارضایتی) به مراجع ذی ربط.
  • پیشنهاد تعیین و بازنگری مشاغل حساس دستگاه بر اساس ضوابط مرتبط.
  • ارائه مشاوره امنیتی و خدمات اطلاعاتی به بالاترین مقام دستگاه و سایر مراجع ذیصلاح.
  • برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و حفاظت اطلاعات مربوط به پرسنل استانداری و واحد های تابعه، ایجاد و بروزسانی بانک های اطلاعاتی و بایگانی‌های مورد نیاز حراست.
  • مدیریت فرایند بررسی و تعیین صلاحیت پرسنل جهت دسترسی به اسناد طبقه بندی شده.
  • مدیریت فرایند اعلام صلاحیت پرسنل جهت تصدی مشاغل و داوطلبان اشتغال، انتقال و مأموریت به استانداری و واحدهای تابعه.
  • مدیریت فرایند بررسی در مورد متقاضیان دریافت سلاح با همکاری دستگاههای ذیصلاح.
  • نظارت بر فرایند صدور کارت شناسایی کارکنان و انجام کلیه امور مرتبط با اسناد طبقه بندی شده.
  • ارتباط مستمر با مرکزحراست وزارت کشور به منظور ایجاد هماهنگی در امور مربوطه و اخذ خط مشی ها و دستورالعمل های لازم.
  • مدیریت فرایند استفاده از وسایل اطلاع رسانی از جمله بیسیم و تلکس در انجام امور محوله بر حسب ضرورت.
  • نظارت بر مناقصات و مزایده های استانداری و واحدهای تابعه.
  • نظارت بر سفر خارج از کشور کارکنان استانداری و واحدهای تابعه.
  • برنامه ریزی، سازمان دهی، نظارت و هدایت کلیه فعالیتها و اقدامات حراستی.
  • نظارت و کنترل بر فرآیند تولید، گردش، بایگانی و امحاء اسناد طبقه بندی شده در استانداری و واحدهای تابعه.
  • نظارت بر کار یگان های حفاظتی مستقر در استانداری.
  • بستر سازي و فراهم آوردن زمينه هاي لازم براي پرورش نيروي جايگزين با تأكيد بر مواردي از قبيل انتقال تجربيات، ارايه آموزشهاي لازم و مشاركت دادن در انجام امور، ‌تفويض اختيار.
  • شرکت در گردهمایی ها، جلسات داخل و خارج از استان و دوره های آموزشی مرتبط.

ارائه خط مشی و سازماندهی فعالیتهای دفتر، هدایت، هماهنگی، نظارت و ارزیابی عملکرد کارکنان تحت سرپرستی

آخرین اخبار

جدیدترین اخبار