استانداری گلستان
صفحه نخست > اخبار / اخبار ادارات > برگزاری اولین دوره آموزشی کاربردی آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری

برگزاری اولین دوره آموزشی کاربردی آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری


تاریخ خبر : 15 آذر 1393 | نويسنده : آب منطقه ای

برگزاری اولین دوره آموزشی کاربردی آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع کاهش و پیشگیری از وقوع و ارتکاب تخلفات اداری در شرکت های تابعه شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران ، اولین دوره آموزشی کاربردی"آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری" با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران ، کارشناسان و کارمندان طی روزهای پنجم و ششم آذر ماه سال جاری در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان،محمدرضا علیمرادی به عنوان مدرس دوره آموزشی فوق گفت: شرکت آب منطقه ای گلستان برابر سیاست ها و تکالیف ابلاغی و تحت نظارت دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نیرو و بدون تداخل برنامه های آموزشی با امور جاری شرکت و با رعایت صرفه جویی در وقت و هزینه با برنامه ریزی صحیح و اطلاع رسانی به موقع موفق به برگزاری دوره مذکورگردید.
محمدرضا علیمرادی رئیس و عضو اصلی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان صنعت آب و برق گفت: به منظور ارتقای کمی و کیفی سطح آگاهی های عمومی کارمندان دولت بویژه مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین، رؤسای ادارات، گروه ها، کارشناسان و بطور کلی کارمندان فنی، مهندسی، اداری، مالی، حقوقی شاغل در شرکت های تابعه صنعت آب و برق و همچنین اطلاع به موقع کارمندان از قوانین و مقررات کاربردی و رعایت حدود صلاحیت و اختیارات قانونی و ضوابط مربوطه و نتیجتاً جلوگیری از تشکیل پرونده و طرح شکایات احتمالی واهی و بی اساس یا تعرض اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به کارمندان دولت بسته های آموزشی خاص در کارگاه ها و دوره های آموزشی حضوری فوق ارائه می گردد.

برگزاری اولین دوره آموزشی کاربردی آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری

محمدرضا علیمرادی دبیر و عضو اصلی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع آب ، هم اکنون تبیین و بازخوانی قوانین و مقررات مربوطه و اطلاع مدیران و کارشناسان وزارت نیرو از حدود صلاحیت ها، اختیارات، حقوق، تکالیف و وظایف قانونی و رئوس اولویت ها و قوانین و مقررات کاربردی و مورد نیاز مرتبط با وظایف کارمندان دولت الزامی و ضروری است.
وی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات مربوطه گفت: برگزاری دوره های آموزشی کاربردی ضمن خدمت و تشکیل کارگاه های آموزشی کوتاه مدت در شرکت های تابعه و ارتقاء سطح آگاهی های عمومی حقوقی همکاران زحمتکش آثار مثبتی در جلوگیری از افزایش پرونده های مطروحه و کاهش محسوس شکایات و اعلام تخلفات اداری علیه کارمندان دولت را به دنبال خواهد داشت.
محمدرضا علیمرادی رئیس اداره هماهنگی هیئت رسیدگی به تخلفات اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: برگزاری دوره های آموزشی کاربردی در بدو استخدام کارمندان و همکاری با دولت ضروری و الزامی می باشد و به دلیل تغییر در قوانین و مقررات و دیدگاه ها و رویکرد های کلان کشور ، استمرار و تکراراین دوره ها اجتناب ناپذیر خواهد بود .
وی همچنین خاطر نشان کرد: حضور و مشارکت مدیران عامل ، اعضای هیئت مدیره و معاونین و مدیران در کنار سایر همکاران در دوره های آموزشی فوق باعث ایجاد و افزایش انگیزه شغلی در کارمندان و کاهش تخلفات اداری می گردد.
محمدرضا علیمرادی به عنوان مدرس دوره آموزشی فوق در ادامه به برخی از مصادیق، عناوین حقوق و تکالیف مردم، اربابان رجوع و نحوه تکریم آنها و متقابلاً حقوق و تکالیف کارمندان اشاره کرد و افزود: برابر قانون مدیریت خدمات کشوری"دستگاه های اجرائی مکلفند مردم را با حقوق و تکالیف خود در تعامل با دستگاه های اجرائی آشنا نموده و از طریق وسایل ارتباط جمعی به‌ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سطح آگاهی عمومی در این زمینه را ارتقاء داده و اطلاعات لازم را به نحو مطلوب و مناسب دراختیار مردم قرار دهند.
 وی گفت : به همین منظور دستگاه های اجرایی و شرکت های تابعه مکلفند فرآیند انجام امور حاکمیتی و تصدی و ارائه خدمات رسانی را در چارچوب مقررات به صورت شفاف و عملی و اجرایی به اربابان رجوع اطلاع رسانی نمایند و این امر می تواند یکی از ظرفیت های احترام به حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع باشد.
محمدرضا علیمرادی گفت: با توجه به گستردگی ، تنوع و حجم خدمات ارائه شده در شرکت های تابعه تا کنون هر گونه اطلاع رسانی و آگاهی مردم و اربابان رجوع از حقوق و تکالیف خود در قبال یکدیگر و همچنین در مقابل دستگاه اجرایی و کارمندان دولت علاوه بر جلوگیری از تضییع حقوق مکتسبه قانونی آنان عملاً مانع از زیاده خواهی احتمالی مردم در تعامل و مراجعه به دستگاه های اجرایی و دولتی و طرح شکایات و ادعاهای احتمالی خواهد گردید.
علیمرادی با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع توسط کارمندان دولت و اهمیت احترام متقابل اربابان رجوع به کارمندان گفت:"کارمندان دستگاه های اجرائی موظف می‌باشند که وظایف خود را با دقت‌، سرعت‌، صداقت‌، امانت‌، گشاده‌رویی‌، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعین به‌طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند."هرگونه بی‌اعتنایی به امور مراجعین و تخلف از قوانین و مقررات عمومی ممنوع می‌باشد و ارباب رجوع می‌تواند در برابر برخورد نامناسب کارمندان با آنها و کوتاهی در انجام وظایف به دستگاه اجرائی ذی‌ربط و یا به مراجع قانونی شکایت نمایند.
علیمرادی یادآوری نمود: بر اساس قانون فوق مدیران و کارمندان دستگاه های اجرائی‌ و بطور کلی کارکنان دولت هر یک خدمتگزاران مردم محسوب می شوند و باید وظایف خود را به نحو احسن در راه خدمت به مردم و با درنظرگرفتن حقوق و خواسته‌های قانونی آنها انجام دهند.
 وی خاطر نشان کرد:مردم در استفاده از خدمات دستگاه های اجرائی درشرایط مساوی از حقوق یکسان برخوردارند و دولت مکلف است به منظور تأمین حقوق مردم و مراجعان، رضایت و عدم رضایت مردم از عملکرد کارمندان را در ارتقاء، انتصاب و تمدید قراردادهای استخدامی و بهره‌مندی از سایر امتیازات استخدامی و اعمال تشویقات و تنبیهات لحاظ نموده و کلیه آئین نامه‌ها، شیوه نامه‌ها، ضوابط اداری و استخدامی مربوط به کارمندان دولت را به عنوان یک عامل موثر منظورنماید.
 رئیس و عضو اصلی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان صنعت آب و برق گفت :کارمندان دولت سرمایه ها و منابع انسانی و ثروت اداری دولت محسوب می شوند و حفظ و نگهداری و جذب آن ها از مهمترین اولویت های دستگاه های اجرایی به شمار می رود .
وی همچنین از سایر وظایف و تکالیف کارمندان دولت گفت و افزود"مدیران و سرپرستان بلافصل‌، مسؤل نظارت وکنترل و حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله می‌باشند و در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند. در صورتی که کارمندان مزبور با اقدامات خود موجب ضرر و زیان دولت‌گردند و یا تخلفاتی نظیر رشوه و یا سوءاستفاده در حیطه مدیریت مسؤلین مزبور مشاهده و اثبات گردد، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی با مدیران و سرپرستان کارمندان (حسب مورد) نیز که در کشف تخلف یا جرایم اهمال نموده باشند مطابق قوانین مربوط با آنان رفتار خواهد شد.
 محمدرضا علیمرادی گفت: طبق بررسی های به عمل آمده بخش عمده‌ای از تخلفات اداری ارتکابی توسط کارمندان قابل پیشگیری و پیش‌بینی است.
رئیس و عضو اصلی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان صنعت آب و برق به عنوان مدرس دوره های آموزشی مذکور در خاتمه به دلیل اهمیت ویژه و حساسیت موضوع خواستار تکرار، استمرار و برگزاری دوره های آموزشی کاربردی ضمن خدمت برای تمام همکاران حد اقل سالی یکبار در کلیه شرکت های تابعه صنعت آب و برق شد و از حضور مدیر عامل، اعضای هیئت مدیره و معاونین شرکت به لحاظ مشارکت جدی در دوره فوق و از مسئولین و متولیان برنامه ریزی و آموزش به دلیل تلاش بی وقفه و از کلیه کارمندان شرکت آب منطقه ای گلستان به دلیل استقبال پر شور و حضور در دوره آموزشی فوق تشکر و قدردانی نمود.


بازگشت