به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ سید حامد قدس علوی در توضیح سامانه پنجره واحد مدیریت زمین گفت: به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویتدار دولت الکترونیک و با هدف پیشگیری از زمینخواری و تسهیل ارائه خدمات حوزه زمین این سامانه راهاندازی شده است و شامل دو بخش درگاه ارتباطی متقاضیان خدمات حوزه زمین درخصوص استعلامات زمین و ساختمان و پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهوارهای میباشد.
وی ادامه داد: متقاضیان قبل از تغییراتی نظیر تغییر کاربری، تفکیک، تجمیع، واگذاری و ساخت و ساز در اراضی و املاک کشور میبایست به درگاه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین مراجعه نموده و نسبت به ثبت درخواست استعلام خود در این سامانه و پیگیری آن از طریق همین درگاه الکترونیکی اقدام نمایند.
رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار داشت: استعلامات بین دستگاهی در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین رایگان بوده و هیچ گونه هزینه ای ندارد.
قدس علوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اکثر دستگاه های مهم که در زمینه استعلامات و صدور مجوزهای حوزه زمین نقش دارند، به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متصل هستند و عنوان استعلام و مجوز را از طریق این سامانه ارائه میکنند.