روابط عمومی های برتر دستگاه های اجرایی ، فرمانداری ها و شهرداری های استان گلستان در سال 1401 با انتخاب هیات داوران در همایش روابط عمومی های استان با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان معرفی شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، در این همایش که 30 اردیبهشت در سالن شهید رجایی استانداری با حضور دکتر زنگانه، استاندار گلستان، دکتر شکری نیا مدیر کل صداو سیمای مرکز استان، علی متکی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری و روابط عمومی های دستگاه های اجرایی ، شهرداری ها و فرمانداری های سراسر استان برگزار شد، برگزیدگان جشنواره ارزیابی روابط عمومی های برتر استان گلستان به انتخاب هیات داوران ، معرفی شدند.
در این همایش روابط عمومی ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرودگاه های استان به عنوان روابط عمومی های برتر معرفی شدند.
همچنین در این جشنواره روابط عمومی شهرداری های گالیکش، گرگان و گنبدکاووس و روابط عمومی فرمانداری های گالیکش، کلاله و آزادشهر توسط استاندار گلستان مورد تقدیر قرار گرفتند.
گفتنی است روابط عمومی های سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل امور مالیاتی استان به عنوان روابط عمومی های شایسته تقدیر شناخته شدند.
لازم به ذکر است در ذیل بیانیه هیات داوران جهت استفاده روابط عمومی های استان ارئه می گردد.
به نام خدا
بيانيه هيات داوران جشنواره روابط عمومي هاي دستگاه های اجرایی استان گلستان
با اهداي سلام به پيشگاه حضرت حق و اداي احترام به مدیران محترم روابط عمومی دستگاه های اجرایی ، سازمانها و نهادها
هیات داوران جشنواره روابط عمومی های استان گلستان با تشکر از اداره كل روابط عمومی استانداری در برگزاری جشنواره ، حضور 68 دستگاه استانی و شهرستانی(شامل 45 اداره کل و سازمان 11 فرمانداری و 12 شهرداری ) و ارسال بیش از 500 اثر را به فال نیک گرفته ، يادآور مي شود كه جشنواره انتخاب روابط عمومي های برتر هر روزه توسط داوران اصلی آن که – مردم به ویژه مراجعين به سازمان ها و ادارات هستند – برگزار می شود.
1. هیأت داوران به مدیران محترم ادارات و سازمان ها پیشنهاد می كند ، با توجه به ” آيين نامه نحوه فعاليت ، وظايف و اختيارات روابط عمومي دستگاههاي اجرايي ” و ” آیین نامه شورای اطلاع رسانی دولت ” شرایط مناسب تری را برای فعالیت روابط عمومی ها از نظر تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاري، نيروي انساني، منابع مالی و بودجه فراهم نمایند.
2. هيات داوران به روابط عمومي ها توصیه می کند با بهره گیری از پژوهش و افكارسنجي ، تحقیقات پيمايشي و تحليل محتوا ، خلاقيت و نوآوري و بر اساس برنامه هاي مدون و جامع، عمل کرده و از پرداختن به امور يكنواخت در قالب هاي تكراري پرهيز كنند.
3. هیأت داوران ، با بررسی آثار ارسالی به این نتیجه رسید که ميزان ثبات مدیریت و وابسته نبودن روابط عمومی ها به تغییرات پی در پی مدیریتی از يك سو و ماندگاري مديران اين حرفه در نهادها و سازمانها از سوي ديگر، عامل موثری در بهبود ارتقاي كیفیت عملكرد آنهاست .
4. در بخش خبر عمده مطالب خبري به انعكاس فعاليت هاي مديران اختصاص داشته و وجود غلط های نگارشی ، عدم توجه به عناصر و ارزش های خبری، عدم استفاده از تیتر و لیدهای جذاب و رییس محور بودن اخبار در برخی از آثار رسیده مشهود بود. هیأت داوران انتظار دارد روابط عمومي ها در تبدیل رویداد به خبر ، جریان سازی خبری و خبرسازی مثبت از اقدامات دستگاههای اجرایی بیش از پیش کوشا باشند .
5. در بخش ارتباط با رسانه ها اگرچه کمیت حضور در رسانه ها افزایش قابل توجهی داشته ، اما کیفیت این حضور چندان قابل توجه نمی باشد و لازم است روابط عمومي ها در خصوص برگزاری تورهای رسانه های ، نشست های خبری و…. مشارکت فعالانه تری داشته باشند.
6. هیأت داوران با بررسی آثار ارسالی به این نتیجه رسید که روابط عمومی ها باید توجه بیشتری به قابليت هاي روابط عمومي الكترونيك نظیر پادكست، پورتال، وب سايت، قابليت هاي چند رسانه اي، كيوسك هاي اطلاع رسانی، نشريه الكترونيك، تابلوهاي گردان، سيستم هاي ارسال پيامك و بلوتوث و برنامه هاي كاربردي (اپليكيشن ها) داشته باشند. متاسفانه برخی سایت های روابط عمومی هنوز از پویایی لازم برخوردار نیستند و دارای رویکرد تعاملی ضعیفی با مخاطبان هستند.
7. در بخش عکس و فیلم برخی از آثار رسیده از تنوع تصویری و بصری، تدوین و گفتار متن متناسب با تصویر و تصویربرداری درست همراه بوده است اما در برخی آثار نبود سناريوي قوي و پركشش مشهود و ايجاز و اختصار نیز مورد توجه قرار نگرفته است. در بخش اینفوگرافیک و پوستر انتظار می رفت مطالب تهیه شده هم از نظر طراحی و خلاقیت و هم از لحاظ نگارش ، بهتر و جذاب تر باشند.
8. هيات داوران در خاتمه ضمن قدرداني مجدد از تلاش هاي بي وقفه روابط عمومی ها در ارتقاي سطح اطلاع رساني بر استمرار و تسري آموزش هاي تخصصی و كاربردي تاکید داشته و پيشنهاد مي نماید روابط عمومي ها از توانمندي هاي حرفه اي و كارشناسي بخش خصوصی بهره بيشتري ببرند.