رئيس بنياد ملي بازيهاي رايانهاي با بيان اينكه بيش از 200 محصول ايراني در اين بخش توليد مي شود گفت : سالانه بيش از 50 ميليون نسخه بازي در ايران به فروش ميرسد .
بهروز مينايي ظهر امروز در همايش ملي استان مجازي در بستر شبكه ملي اطلاعات در گرگان ، صنعت توليد بازي را در ايجاد اشتغال يك ضرورت مهم خواند و اظهار داشت: بايد در اين راستا به سرعت پيش برويم .
وي با بيان اينكه جايگاه صنعت بازيهاي يارانهاي در دنيا سومين صنعت پولساز محسوب ميشود خاطرنشان كرد: بازار جهاني بازيهاي يارانهاي اعم از تجهيزات و نرمافزار در سال 2011 حدود 52 ميليارد يورو بوده است.
وي ادامه داد: رشد اين صنعت از سال 2005 تا 2009 ميلادي سالانه معادل 10.6 درصد بوده است.
به گفته وي ، بيش از 2 هزار فرصت شغلي در 150 موسسه ايجاد شده است كه 110 موسسه مبادرت به توليد بازيهاي يارانهاي و مابقي موسسات در توزيع آن ايفاي نقش ميكنند.
رئيس بنياد ملي بازيهاي رايانهاي با اشاره به آمار مصرف بازيهاي يارانهاي در ايران گفت: ميانگين سني كاربران ايراني 16 سال و ميانگين سني شروع بازي 8 سال است.
مينايي با بيان اينكه 68 درصد كاربران را پسران تشكيل ميدهند خاطرنشان كرد: 20 ميليون كاربر گيم در ايران وجود دارد.
وي افزود: 46 درصد كاربران ايران هر روز بازي يارانهاي ميكنند و ميانگين بازي در هفته 15.5 ساعت برآورد شده است و 60 درصد اين افراد براي بازي كردن از كامپيوتر استفاده ميكنند.
به گفته مينايي 40 ميليون ساعت روزانه صرف بازيهاي كامپيوتري ميشود كه بازار بزرگي را ايجاد كرده است.
رئيس بنياد ملي بازيهاي رايانهاي يادآور شد: 83.5 درصد والدين معتقد هستند بازيهاي خشن در رفتار فرزندان آنها تاثير ميگذارد.
وي يادآور شد: سهم خريد بازي در ايران ماهانه سه عدد است و اين در حالي بوده كه آمريكا به طور سالانه سه عدد بازي را سالانه در سبد خريد بازيهاي يارانهاي قرار داده است.
رئيس بنياد ملي بازيهاي رايانهاي گفت: متاسفانه GTA كه جزو سبكهاي خشن و نامناسب است جزء رده اول بازيهاي رايانهاي فرزندان اين مرز و بوم را تشكيل ميدهد.
وي در خصوص آينده بازار بازيهاي يارانهاي خاطرنشان كرد: بيشترين رشد در اين بازار متعلق به بازيهاي گوشيهاي هوشمند و تبلتها خواهد بود.